Avatar billede gumfii Nybegynder
28. januar 2008 - 16:16 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rundll32 fejl ved mpeg-filer

Når jeg forsøger at åbne min mappe med videoklip fra mit digitalkamera, får jeg meddelelsen: "Windows værtsprogram (Rundll32)  er holdt op med at fungere"

også selvom jeg ikke prøver at åbne filerne, får jeg beskeden. Den bliver ved med at poppe op. Kan dog godt afspille mine klip, men det irriterer med popup-beskeden.

Windows moviemaker vil ikke læse filerne :(

Jeg bruger Windows Vista Home Premium.
Avatar billede trav4u2 Novice
28. januar 2008 - 18:01 #1
Avatar billede gumfii Nybegynder
28. januar 2008 - 19:27 #2
Tak for dit forslag.
Det hjalp delvist:

jeg har slået "vis altid ikon, aldrig miniature" til, og nu kommer fejlmeddelelsen ikke.
Til gengæld er det lidt trist at jeg ikke kan se biller/videoes uden at åbne dem.

Moviemaker vil stadig ikke åbne mine videoer :(

Andre gode forslag?
Avatar billede trav4u2 Novice
28. januar 2008 - 19:57 #3
Nu kan mpeg være mange forskellige ting. Det er et container-format og siger ikke rigtig noget om hvilken codex der er brugt. Men det kan sagtens være noget Movie Maker ikke understøtter.

Du kan undersøge filerne nærmere med Videoinspector
http://www.kcsoftwares.com/index.php?vtb

Hvis du vil redigere med Movie Maker kan du buge Super til at konvertere klippene til eks. (DV) avi
Build 24 kan lettest hentes her:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm
Du kan læse mere om Super her:
http://www.erightsoft.com/SUPER.html

For god ordens skyld bør jeg lige indskyde at jeg ikke bruger Vista (Endnu ;-)
Avatar billede gumfii Nybegynder
06. maj 2009 - 13:35 #4
.