Avatar billede thlund Nybegynder
28. januar 2008 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Integration med office

Jeg har lavet nogen applikationer hvor jeg manipulerer med Office - excel, word og powerpoint. Jeg går ind og tilføjer en COM reference til de forskellige office object librarys etc.

Men...

Så har jeg flyttet programmet til en anden PC og der virker det slet ikke. Der er samme (2003) office installation, der kan dog være forskel i service pakker eller lignende. Jeg får at vide at den ikke kan finde dll'er som interop.office.excel.dll.

Hvad går der galt ??

Jeg er forholdsvis desparat (tid), så jeg har sat svaret til rimelig høj score !!!
Avatar billede bernhof Nybegynder
28. januar 2008 - 16:19 #1
Hvad er den nøjagtige fejlbesked du får? Og hvornår får du den?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. januar 2008 - 16:24 #2
Ligger interop.office.excel.dll paa den anden maskine ?

Nej => proev og smide den over !
Avatar billede thlund Nybegynder
29. januar 2008 - 10:44 #3
Hej

Tak for jeres kommentarer

arne_v : Jeg har prøvet, men faktisk så bringer en søgning på min egen maskine efter den dll ingen resultat (???)

Jeg har gravet og forsøgt lidt og har fundet ud af at i hvert fald for excel's vedkomne så forsvinder problmerne når jeg går fra version 11 til version 5 af object library'et. Jeg går ud fra at jeg faktisk har en højere version end der er installeret på target maskinen (tsk tsk microsoft og bagud kompatibel). Det underlige er at min power point angiver sig selv som 11.56 et eller andet og target maskinen er 11.81 et eller andet. Deres burde være nyere end min, men alligevel virker det ikke. Nå - excel virker nu.

Mit problem er nu at jeg kun har version 11 object library til powerpoint og den virker ikke på target maskinen. Kan jeg skaffe en ældre version ??

Thomas
Avatar billede verakso Nybegynder
31. januar 2008 - 23:11 #4
Det burde kunne løse ved at du laver en setup pakke af din applikation, så skulle alle afhængigheder blive pakket med.

Dette forudsætte dog at du arbejder i en af de fulde VS pakker der kan lave distributions filer.

Ellers er mit gæt, at du sidder og koder på et sysyem, hvor der på et eller andet tidspunkt er installeret VSTO, og derfor virker det på din egen maskine, men denne pakke er ikke installere på den anden maskine.
Avatar billede gjengis Nybegynder
27. februar 2008 - 09:17 #5
Hej

Du skal på klient maskinen installere det der hedder "Primary Interop Assemblies" til office. Man kan vælge at installere dem under Office installationen eller ved brug af en seperat installation.
Du kan finde den seperate installation her:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=3C9A983A-AC14-4125-8BA0-D36D67E0F4AD&displaylang=en
Avatar billede thlund Nybegynder
04. marts 2008 - 20:09 #6
Tak gjengis, men det har jeg prøvet... Jeg troede også at det var det, men ak.

Det ser ud til at den crasher når jeg prøver at åbne et dokument eller skabe et nyt...

Jeg er temmelig tabt her...

Kan det være fordi der køres hhv dansk og engelsk version... (griber efter græsstrå)
Avatar billede thlund Nybegynder
06. marts 2008 - 10:49 #7
Til jeres info så har jeg selv fundet svaret...

Problemet er når man kører et locale som er forskellig fra Office sproget. Altså en computer med dansk opsætning med engelsk office. Har fundet nogle andre på nettet der havde samme problem - det er åbenbart en bug fra MS's side og der bliver ikke gjort noget ved den.

Eneste løsning er at ændre computerens opsætning til at køre engelsk (US) mens programmet afvikles. En dårlig løsning, men idet det ikke er et program der skal spredes rundt så er det ok.

Thomas