Avatar billede mhq Nybegynder
28. januar 2008 - 14:30 Der er 1 kommentar

Pivot af pivot tabel

Har et regneark hvoraf jeg har lavet en fin Pivot tabel. mit problem er nu, at jeg har behov for at generere en pivot tabel udfra denne første pivot tabel,- how to?

Problemet er at min første Pivot jo selvsagt kan have varierende størrelse, hvorfor det er nødvendigt med en ligeså dynamisk sekundær pivottabel!

Evt har jeg bygget min første tabel forkert op ;-|
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
28. januar 2008 - 15:23 #1
Du kan sagtens skabe en ny pivot tabel hvor rangen eller input area er en eksisterende pivot tabel, dog mister du lidt fleksibilitet, idet du f.eks. ikke kan fjerne januar måned fra den første og så forvente at den afledede pivot skal kunne funke.
Jeg går ud fra at ønsket om nummer to pivot bunder i at der skal være en beregning på nogle beregnede data i de to eller at data skal vises på en anden måde. Jeg ville vælge at istedet tage en kopi af den første pivot og så lave de beregninger der nu skal til i nummer to - det må kunne lade sig gøre idet de jo bygger på de samme grunddata - og sætte den op som den nu skal. Så har du to der bygger på samme data, som opdateres samtidig om du opdaterer den ene, men ellers er indbyrdes uafhængige og som fylder noget mindre KB end hvis du laver to selvstændige pivot'er
Hilsen Luffe