Avatar billede infamm Nybegynder
28. januar 2008 - 14:16 Der er 6 kommentarer

Faulty hardware!

Hej!

Jeg har lige anskaffet mig en ny computer og er egentlig godt tilfreds med den. En ven har samlet den for mig og alt kører som det skal, i starten.

Efter et stykke tid får jeg en mærkelig fejlmeddelelse, f.eks. når jeg spiller counter-strike og vil gå til en ny bane så skriver den at jeg har et andet map end det jeg skifter til, og eftersom alt er standard ved jeg at det ikke er tilfældet. Men når dette sker så kan computeren finde på at restarte af sig selv med en blå skærm som jeg ikke kan nå at læse, men mener at have spottet ordet "memory"!

Jeg har formateret 2 gange så er næsten sikker på at det er noget hardware der er fejlen. Jeg får f.eks. "ny hardware fundet" hver gan jeg starter op, men windows kan ikke se hvad det er for noget hardware.

Hvad kan jeg gøre? kan jeg hente et program der kan tjekke det eller hvordan? Jeg har ingen eksterne ting i min computer, udover mit grafikkkort. Lyd og netværk er over onboard.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. januar 2008 - 14:20 #1
test dine ram med memtest.. http://www.memtest.org/ se om de kommer med nogle fejl.
Avatar billede nva Praktikant
28. januar 2008 - 14:27 #2
Har du nogen ? udfor noget i din enhedshåndtering?
Avatar billede infamm Nybegynder
28. januar 2008 - 14:28 #3
hvilket af de der links skal jeg downloade?
Avatar billede infamm Nybegynder
28. januar 2008 - 14:29 #4
nva. ja jeg har et ? som kommer hver gang jeg starter op, men windows kan ikke se hvad det er, så det står bare helt øverst.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2008 - 15:06 #5
Avatar billede nva Praktikant
28. januar 2008 - 15:09 #6
Slå automatisk restart fra så du kan læse fejlmeddelelsen.