Avatar billede harryfink Praktikant
27. januar 2008 - 20:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke forbinde til andre computere/printere på netværk

Hej,

Jeg sidder med et netværk bestående af 2 stationære med hver 1 printer tilsluttet, og 1 bærbar computer. (Alle WinXP SP 2.)

De 2 stationære kan fint forbinde til hinanden og skrive ud på hinandens printere.

Den bærbare kan ikke finde nogen af de andre computere/printere.

Det hele er forbundet via en router, hvor de to stationære er forbundet via kabel, og den bærbare via trådløs forbindelse.

Nogen idéer til hvad der er galt?

Mvh.
Mikkel Elbech
Avatar billede harryfink Praktikant
27. januar 2008 - 20:14 #1
Der er i øvrigt fin internetforbindelse fra den bærbare via routeren, så der ER hul igennem, bare ikke til de øvrige computere. De er desuden alle sat til "Mshome"-arbejdsgruppen.
Avatar billede lordmessiah Nybegynder
27. januar 2008 - 20:21 #2
Åben denne computer, funktioner, mappe indstillinger. Faneblad vis - find "brug enkel fildeling" og slå det fra. Prøv evt. også at checke om der er "åbnet" for udskrift- og fildeling i Windows Firewall'en. Tilgåes via kontrol panellet.
Avatar billede harryfink Praktikant
27. januar 2008 - 20:26 #3
Hey!

Jeg kan ikke finde "Bruge enkel fildeling" dér. Er det fordi det er XP Home Edition?
Avatar billede harryfink Praktikant
27. januar 2008 - 20:27 #4
Der er flueben ved "Fil- og udskriftsdeling" ved Firewall'en.
Avatar billede harryfink Praktikant
27. januar 2008 - 20:34 #5
Svar til mig selv... Ja, det er fordi det er Home Edition... Dér kan man ikke ændre det.