Avatar billede karate-konrad Nybegynder
27. januar 2008 - 14:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Billedbehandlings program?

I diverse billed behandlings programmer findes der en fukntion der hedder Gem billede til internettet hvor fil størrelsen på billedet bliver reduceret gevaldigt... Findes der ikke et lille program der kan gøre dette ved en masse billeder på en gang så man ikke skal åbne alle billeder en efter en og gemme dem en efter en?

//Stig
Avatar billede thov Forsker
27. januar 2008 - 14:23 #1
Jo, det hedder 'Image Resizer' http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx (et pænt stykke nede, i højre kolonne).

Der vil så være en ny option i højrekliksmenuen (Resize pictures) - her vælger du formindskelsen af de billeder du har markeret.
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 14:32 #2
<ole>

Photoshop  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2008 - 14:54 #3
27. januar 2008 - 16:49 #4
IrfanView (gratis) kan også gøre det - www.irfanview.com
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2008 - 18:54 #5
erikjuul >> Kommentar: vejmand 27/01-2008 14:54:26
:-)
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
27. januar 2008 - 22:45 #6
Olebole photoshop jævnt dyrt til privat brug og især når man kun skal bruge den ene funktion ;)
Avatar billede olebole Juniormester
27. januar 2008 - 22:49 #7
I betragtning af, hvormange københavnske bilejere, der kunne komme stortset ligeså hurtigt på arbejde på cykel, kan man jo aldrig vide, hvad folk vil bruge penge på  :)
Avatar billede vejmand Juniormester
28. januar 2008 - 14:31 #8
karate-konrad >> Kunne du bruge noget af det andet?
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
28. januar 2008 - 16:35 #9
vejmand, har hentet det der irfanview og takker for hjælpen :-) evt et svar ville være rart så jeg kunne lukke dette spørgsmål ;)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. januar 2008 - 06:02 #10
Velbekomme, svar kommer her.  :-)