Avatar billede xion Nybegynder
06. december 1999 - 16:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Replikering mellem to notes servere

Jeg har to Lotus Notes servere version 4.56 og en 4.57a.

Der kører nogle API jobs på den nyeste som opdatere nogle baser på serveren, disse baser skal så replikeres over på den anden server, men selvom der er sat nogle "Connections" op hvor den skulle replikere alle baser med samme replica ID replikere den alligevel ikke baserne, det er som om en af serverne ikke kan se at den anden servers baser er nyere.

Hvis man prøver manuelt at skrive rep/pull/push "OtherSrvName" på begge servere sker der stadig intet.

Der sker dog noget hvis man på den server der har de nyeste baser går ind i Server Client delen over på Fanen "Replicator" og trykker "Start"

Er der nogen der har en mulig forklaring på dette ?

Det skal lige siges, som man også kan se på et andet spørgsmål her i Notes sektionen, at jeg har mistet min "Start replication at:" på fanen "Replicator" på den server hvor de nye baser er.
Avatar billede jhr Nybegynder
22. februar 2000 - 10:31 #1
Selvfølgeligt er databaserne sat op til at bliver replikeret med den modsvarende server(?).
En "bug" man løber på i Notes version 4 er, at selvom man har sat en database op til at replikere, så sker det ikke umiddelbart. Hvis man går ind i replikeringsindstillinger\avanceret på databasen, og angiver at man vil replikere et udvalg af dokumenter - og udvælge med formel - så skriver den:
"@select all" - lav et mellemrum efter dette og klik på fluebenet.
Nu kører replikeringen.
Avatar billede jfbm Nybegynder
16. april 2000 - 00:49 #2
Som jeg plejer at sige til kunderne:
Opgrader!
Avatar billede jhr Nybegynder
23. juli 2000 - 20:50 #3
Hej jfbm!

Mht. til \"Notesbug\"´en at man skal ind i replikeringsindstillingerne og gøre som beskrevet i mit tidligere svar - så har det været en fejl jeg har kendt siden 4.5, og den eksisterer altså stadigt i 5.04.

Mvh.

JHR