Avatar billede cjj Nybegynder
26. januar 2008 - 06:07 Der er 6 kommentarer

Fra vista til XP

Hej!Da min gamle computer er ved at bryde sammen,har jeg købt en ny med Vista Home Premium installeret.Jeg var så naiv at tro at jeg bare kunne flytte min gamle harddisk over i den nye maskine (hardd.fejler nemlig ingenting)men ak!Det er jo selvfølgelig en SATA disk der sidder i den ny,så strømstik m.m.passer ikke sammen!Min næste tanke er så at få Vista ud og goe gamle XP ind på den ny pc;men jeg er blevet gjort opmærksom på at ikke alle nye CPU'er kan administrere XP!CPU'en som sidder i den nye pc hedder:Intel Pentium Dual-Core E 2180.Er der nogen son ved om den er i stand til at klare XP og er der andet jeg skal tage højde for?Jeg skylder lige at sige at min nye pc'er er en stationær-ikke en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2008 - 09:27 #1
Jeg er nu ret sikker på at du godt kan bruge din gamle disk i den nye computer, jeg tror at du har tilslutning for begge dele, når det er skrevet skal du dog være opmærksom på at du som minimum skal køre en repararation af XP for at indlæse diverse drivere etc. der passer til din nye computer.
Jeg er temmelig sikker på at din nye CPU kan administrere XP, men du kan jo også bare holde Vista
http://www.helgec.dk/xp-repair.html  http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede matcho Nybegynder
26. januar 2008 - 15:46 #2
Jeg har installeret XP på en maskine med DualCore 2180 for 14 dage siden uden problemer.
Avatar billede cjj Nybegynder
27. januar 2008 - 08:17 #3
Rigtig mange tak til jer begge.Hvor er det dejligt at vide at der sidder folk klar rundt omkring i landet som kan træde til med deres viden hvis man har pc-problemer.Al respekt!
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. januar 2008 - 12:08 #4
og bare for at slå det fast så enhver cpu kan håndtere XP ... ikke MACs gamle CPUer, men alle intel baserede instruktionsæt kan køre det.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 07:56 #5
Og hvad gik det her op i??
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 10:06 #6
Er her noget nyt??