Avatar billede myheart Nybegynder
25. januar 2008 - 21:49 Der er 11 kommentarer

Langsom Computer

Jeg har fået mig en ny bærbar computer. En Asus med windows vista
Men den er så langsom i programmeren til at åbne og det samme gælder osse internettet vil næsten sige den er langsommer end dengang der fandtes 56K modem..
det er en 1.86Ghz så den burde være hurtig nok. før havede jeg en 1.6 Ghz og der var ingen problemer..
Er der nogen der kan hjælpe mig med dette probem hvad kan være skyd i at den er så langsom..

På forhånd mange tak
Avatar billede doktoren001 Juniormester
25. januar 2008 - 22:00 #1
Hvormeget ram har du i? Vista er lidt sløset med det, så det kræver noget ram for at få en Vista til at kører lige så "smoothe" som en Xp foreksempel!

Har du været inde på nogle "dirty" sider? Ikke for at blande mig, men denne typer sider, har jeg erfaring for ;-) kan indeholde en masse skidt som bliver smidt på din computer uden du er klar over det.
Avatar billede myheart Nybegynder
25. januar 2008 - 22:40 #2
Hej Doktoren001
Ha ha nej det med dirty sider har jeg ike værtet inde på det er compurten simpelhen for langsom til jeg gider det tager ca 35 sek at åbne en side..
Der er 1024 mb og 120Gb hardisk.
Jeg kan ikke forstå at de må sælge sådan en computer. det kan ikke passe vi er jo tilbage i jernalderen så langsom den er.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
25. januar 2008 - 22:52 #3
he he, det kunne da godt være :-) jeg har selv eksperimenteret med Vista og jeg skulle op på 2Gb ram før det virkede fornuftigt. Jeg gik dog hurtigt tilbage til XP, da jeg fik noget mere ud af min ram der. har du noget antivirus program liggende? Jeg kan anbefale Avast (http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html) som et rigtigt godt gratis program. efter der er installeret kan man sige ja til at det skal scanne disken under opstarten af computeren. Det kan klart anbefales.
25. januar 2008 - 22:59 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede myheart Nybegynder
25. januar 2008 - 23:01 #5
Hmm det vil sige at den bærbare er lige til at hytte ud... Jeg er sku heller ikke fan af vista. jeg har så dog en anden bærbar der her 2gb den er overhovedet ikke langsom med vista. så du har nok ret så må jeg nok bare kaste xp i den. Der er norton virus program i den som der altid er i en ny computer.
Avatar billede myheart Nybegynder
25. januar 2008 - 23:12 #6
Hej karise larry
Skal du se listen??
Avatar billede doktoren001 Juniormester
26. januar 2008 - 09:37 #7
Da der er Norton på kunne det have en smule af skylden, jeg har på et tidspunkt været så tosset at købe det program. Jeg brugte det ca. en uge. Det brugte sindsygt mange systemressourcer. evt. hent et program på www.symantec.com som hedder norton removal tool som fjerner det helt og aldeles og så smid avast på.
26. januar 2008 - 09:55 #8
... måske - bare for en go' ordens skyld ...
Avatar billede martch17 Nybegynder
31. januar 2008 - 00:05 #9
hm jeg døjer helt utrolig med vista også.Til at starte med gik det egentlig meget fint, indtil jeg opdagede i enhedshåndteringen, at turbomemoryen slet ikke var installeret med driverne. Jeg har købt en Zepto6625WD født med Vista. Intel core 2 duo 2,2,, 2 gb ram.

Min hændelseslog viser fejl fejl fejl fejl, kritisk, advarsel altsammen under start og afslutning.

I følge performance måleren på gadgetten, så ser det hele fornuftigt ud.

Igår crashede den med C&C Generals Zero Hour med et Gforce 8600 grafikkort???
27. januar 2009 - 07:02 #10
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede myheart Nybegynder
22. december 2010 - 14:10 #11
doktoren001
Tak for din hjælp det hjalp mig lidt.. men solgte computeren fordi den var for lille til at kunne trække vista...

vil gerne give dig karma men kan ikke finde den man skal sætte flueben i.