Avatar billede neigaard Nybegynder
06. december 1999 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

MIME-typer i MS Personal Webserver

Hvordan opretter man nye mime-typer i MS Personal Webserver under NT 4 Workstation?

På MS hjemmeside, står der at de skal oprettes manuelt i registreringsdatabasen, men jeg kan ikke finde den nøgle som de nævner.
Avatar billede splendid Nybegynder
06. december 1999 - 22:46 #1
Så vidt jeg ved kan du slet ikke indstille MIME-type på en peer web server, men kun på storebroren IIS her kan det indstilles på HTTP Headers tab på enhvert directory du behøver.
Jeg formoder du har fået flg. vej til registry: KEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\MIME\Databases\Content Type
Dette er fra IIS hvor man også kan gå ind og tilføje eller rette direkte i registry, håber det hjælper !!!
Avatar billede neigaard Nybegynder
07. december 1999 - 08:36 #2
Hmm! Det var nu ikke helt denne nøgle jeg snakkede om. Her er et link til den artikel jeg fant på MS hjemmeside: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q155/7/30.asp

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig!
Avatar billede splendid Nybegynder
08. december 1999 - 23:45 #3
Undskyld jeg har misforstået, jeg har spurgt rundt omkring og fået at vide man kan sætte MIME type på Peer Web Server i registeret, men jeg kan desværre ikke hjælpe yderliger...suk
Avatar billede neigaard Nybegynder
09. december 1999 - 08:53 #4
Jeg har selv fundet ud af det :)

Da min PersWeb køre på en NT, kan webserveren sættes op på samme måde som IIS!