Avatar billede lassechr Nybegynder
25. januar 2008 - 15:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

efter formatering, er (ud af 2) en hdd forsvundet

hey derude

Har formateret en computer, som havde et c-drev, og et d-drev, begge  på omkring 90gb.. den 3. er lidt irellevant, det er noget recover noget, som stadigvæk er der. så intet der.

Men efter formateringen, er der kun et drev c tilbage. Kan det være fordi, jeg ikke har oprettet en partition, oven i begge 2 som jeg slettede, da jeg formaterede? I så falde, kan jeg så på en eller anden måde, installere den anden partition? ved ikke om han har 2 harddiske, eller om det var en delt, men går ud fra, han havde 2, siden den der er tilbage kun er på 90gb, og ikke 180.

Er der noget håb for mig?
Avatar billede dooleys Nybegynder
25. januar 2008 - 15:52 #1
hvis man sletter en partition skal den bare formateres for at man kan se den igen.
dette gøres ved at gå ind i kontrol panel>>administration>>computeradministration>>diskhåndtering.

hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtig finder du her en harddisk der bare mangler en formation for at kunne ses af windows igen.
Avatar billede allanfo Praktikant
25. januar 2008 - 15:58 #2
Det lyder som en bærbar. Og det lyder som om du ikke har installeret chipsæt drivere til en SATA-controller.

Enten det, eller også har du slette partitionerne, og ikke oprettet nye. Hvis det er tilfældet, så højreklik på denne computer, vælg administrer, vælg diskhåndtering, maksimer vinduet, og se om den manglende harddisk er at finde her. Hvis den er, så højreklik og opret en partition, og formatter den derefter.
Avatar billede lassechr Nybegynder
26. januar 2008 - 16:14 #3
dooleys, kan du oprette et svar?
Avatar billede dooleys Nybegynder
26. januar 2008 - 17:56 #4
ja da :)