Avatar billede jette19832003 Nybegynder
25. januar 2008 - 03:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar

Jeg skal have ny bærbar,og ved abselut intet om dem,den skal bare virke når jeg tænder :o)
Så jeg har abselut ikke nogen anelse om hvad jeg skal kigge efter.

Jeg har på nuværende tidspunkt en  HP compaq nx 6125 og har aldrig rigtig været glad for den.Så jeg er ikke meget for at købe en ny hp...

Jeg bruger meget nettet.
Den skal kunne have mange programmer som kører samtidig
En pæn stor hukommelse,da jeg gemmer billeder,film m.m. på den.
skal være hurtig også når jeg henter musik og andre ting fra nettet.

Prisen er ikke så vigtig,bare jeg får en rigtig go bærbar.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Hilsen Jette
Avatar billede madshammer Nybegynder
25. januar 2008 - 09:07 #1
Har du overvejet at købe Mac? http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/

mvh.
madshammer
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. januar 2008 - 09:22 #2
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397314 en rigtig fin maskine der nok skal klare alle dine behov

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401105 lidt dyrere. Har lige selv købt den og den er bare for fed. Blank sort design, lys i siderne, digitalt display hvor du selv kan bestemme indholdet, mx518 gaming mus + rygsæk medfølger, Vista Ultimate
Avatar billede didder Nybegynder
25. januar 2008 - 11:21 #3
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=248&notebookid=636 <-- En rigtig lækker bærbar, som mine venner bruger. De er rigtig glade for den og har ikke haft problemer med den så vidt jeg ved. Der er masser af saft og kraft i den, den kan klare de nyeste spil, programmer ect ect ect. Et rigtig godt køb til pengene, den er oven i købet på udsalg lige nu.
Jeg kan kun anbefale den.
Avatar billede didder Nybegynder
25. januar 2008 - 11:23 #4
Så lige at der ikke er styresystem med der. Det skal du selv vælge til under styresystemer, og så windows xp / vista.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. januar 2008 - 12:52 #5
zepto er jo ikke just kendt for at være super kvali, nok tværtimod. Blæser larm, store probz med deres wifi, dårlig bygge kvalitet. Med styresys kommer den tæt på 10k, så ville jeg klart hellere vælge asus G1S maskinen, med hurtigere cpu og masser af tilbehør..
Men med spørgers behov tror jeg mit første forslag til 7k er rigeligt
Avatar billede jette19832003 Nybegynder
25. januar 2008 - 17:09 #6
Jeg har også været inde og se på toshiba Satellite A200-serien hvordan er de i forhold til xps og asus????
Som sagt har jeg ikke meget forstand på det :o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. januar 2008 - 20:23 #7
toshiba er bestemt ikke noget dårligt mærke. Som sagt kan dit behov fint dækkes for 6-7000kr, toshiba, asus, ibm, lenovo, medion, acer er alle fine mærker, jeg ville dog foretrække asus. Bærbare og bundkort køber jeg asus
Avatar billede madshammer Nybegynder
26. januar 2008 - 11:42 #8
drgonzo: Mener du at Medion og Acer er gode mærker? Jeg spørger for egen oplysnings skyld da jeg altid har opfattet dem som andenrangs mærker.
Avatar billede drgonzo Praktikant
26. januar 2008 - 12:04 #9
jeg synes de er udemærket mærker til prisen. De er ikke på højde med IBM, ASUS, Toshiba og HP selvfølgelig, men ganske udemærkede maskiner. Har faktisk udelukkende positive oplevelser med medion computere, både stationære og bærbare. Men skulle jeg bruge 8-12.000kr på en bærbar så ville det være asus, hvilket jeg jo lige har gjort he he