Avatar billede misbruger Nybegynder
23. januar 2008 - 14:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TV tuner til både Mac og Windows

Har lige købt mig en iMac, og installeret Vista på den, således at den køre dual boot, og derfor...

Jeg vil gerne have en TV Tuner til både Mac og Windows, og det må gerne være en dual, således at den både køre analogt og DVB-T
(DVB-T er vigtigst)

Nogen der kan anbefale en?

Takker!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
23. januar 2008 - 15:39 #1
DR har netop lavet EU-aftale om et helt andet frekvensområde end det de eksisterende DVB-T. Spildte penge hvis du ikke KAN eller vil vente . . .

Så det i TV denne uge.

Citat;
Til gengæld kan MPEG 4 ikke modtages på de bokse, der i dag er på markedet, og det forudsætter derfor, at seerne anskaffer sig en ny boks for at modtage de ekstra kanaler. Læs mere om MPEG 4 her:
http://www.dr.dk/digitalttv/html/spoergsmaal_og_svar_om_MPEG4/
Avatar billede misbruger Nybegynder
24. januar 2008 - 10:02 #2
Tja men det er tidligst i efteråret 2009, og hele overgangen er i 2012.
Jeg tror sådan set godt, at jeg vil have en inden da :)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 11:42 #3
Godt så.
-men det findes IKKE.

Dog har jeg en formodning om at dette produkt
http://56653.shop05.dandomain.dk/shop/pinnacle-pctv-tv-9857p.html

Er identisk med dette:
http://56653.shop05.dandomain.dk/shop/pinnacle-pctv-hybrid-9855p.html

Der er bare ikke software med til begge styresystemer i samme kasse.

Og det bliver en MEGET dyr løsning.
Avatar billede misbruger Nybegynder
24. januar 2008 - 12:25 #4
Hmmm...
Den har jeg allerede (PC versionen), og ikke nok med at den ikke virker til Mac, så er den også direkte elendig.
Billedet hakker, den understøtter ikke undertekster på DR1, DR2, og TV2, og den fryser hver gang den går fra program til reklamer og visa versa.

Kan ikke anbefales!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 12:39 #5
Er du sikker på at din antenneledning er fejlfri og at din antenne, som er tilsluttet er på 100% signalstyrke ?

Jeg havde lidt problemer med min til det stationære TV, før jeg købte en stueantenne og tilsluttede. Nu kører det 100% og med bedre kvalitet end det digitale signal fra min parabol . . .

Jeg tror din kontakt med "jorden" skal forbedres, da det er én af markedets bedste du har købt . . .

Prøv desuden at downloade TRAIL af EyeTV til din Mac, som skulle kunne bruges med din DVB:
http://mac.softpedia.com/get/Drivers/EyeTV.shtml
Avatar billede misbruger Nybegynder
24. januar 2008 - 12:55 #6
Mit atenne kable er helt nyt, og af god kvalitet. Jeg kunne dog mistænke mit antennestik i væggen for at være dårligt samlet.

Men det løser stadig ikke problemerne med manglende undertekster samt det, at den fryser når den skifter fra program til reklamer.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. januar 2008 - 13:00 #7
Jo. Den fryser netop hvis signalet er for ringe . . .
-eller giver nogle skarpe blitz-lyde