Avatar billede juks Novice
23. januar 2008 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fejl ved skrivning til Access

hvad gør jeg galt , er nybegynder og har tilføjet min database men i stedet for datagrid , vil jeg gerne bruge forms og SQL
hvad gør jeg forkert .

private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            try
            {

        OleDbCommand  ttt = skytte_tblTableAdapter.Insert(Convert.ToInt32 (this.Cpr), Convert.ToString(this.Fornavn), Convert.ToString(this.Efternavn), Convert.ToSByte(this.klubid), Convert.ToSByte(this.klasseid));
        ttt.ExecuteNonQuery();

            }
            catch (Exception ee)
            {

                Console.WriteLine("" + ee);
            }
Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
23. januar 2008 - 18:48 #1
Prøv i stedet for Console.WriteLine("" + ee) inde i catch delen (det vil alligevel ikke du når du er i forms) at skrive throw ee så kan du se hvilken exception fejl der bliver kastet.
Avatar billede juks Novice
24. januar 2008 - 05:53 #2
jamen det virker slet ikkke fordi cpr er for lang ...

Error    1    Cannot implicitly convert type 'int' to 'System.Data.OleDb.OleDbCommand'
Avatar billede juks Novice
24. januar 2008 - 06:56 #3
nu har jeg fået konverteret det hele men den skriver ikke til databasen

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            try
            {
                decimal dd = decimal.Parse(this.Cpr.Text);

                skytteMDBTableAdapters.skytte_tblTableAdapter indsertskytte = new skytteMDBTableAdapters.skytte_tblTableAdapter();

                indsertskytte.InsertQuery(dd, Convert.ToString(this.Fornavn), Convert.ToString(this.Efternavn), int.Parse(this.klubid.Text), int.Parse(this.klasseid.Text));

                MessageBox.Show (Convert.ToString ( dd));

            }
            catch (Exception ee)
            {

                MessageBox.Show("" + ee);

            }

Avatar billede jeppekristensen Nybegynder
25. januar 2008 - 09:48 #4
I din første post prøver du at sætte OleDbCommand ttt = kaldet af Insert i din tableadapter.

Jeg tror at problemet er du egentlig bare skal kalde skytte_tblTableAdapter.Insert(osv.) og så fjerne der hvor du erklærer et OleDbCommand ttt objekt (og også fjerne NonQuery.

I det nye eksempel du sender, tror jeg at du er komme til at fjerne Insert-kaldet? Derfor sker der ikke nogen fejl, men du prøver heller ikke at indsætte i databasen.

Håber du forstår hvad jeg mener.
Avatar billede juks Novice
10. juni 2008 - 14:43 #5
luk