Avatar billede zpon Nybegynder
23. januar 2008 - 10:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværksprinter vil ikke printe

Hej

Jeg har tilføjet en netværksprinter (fra en windows XP), til to windows vista computere (home basic og business), men der kommer ikke noget ud når man printer på den. Den har fungeret fint i flere år med XP computere.

Nogle der har et forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede elcoolio Nybegynder
29. januar 2008 - 15:52 #1
Jeg vil tro det har noget at gøre med at i Vista er brugeren ikke administrator som i XP systemerne men derimod en "bruger"
Som standard er fil og udskriftsdeling beskyttet med kodeord på printere over netværk.
Det skulle kunne kunne slås fra under Kontrolpanel.
Den præcise rute derind kan jeg ikke umiddelbart huske i hovedet. Der er simpelthen for meget grafisk rod i menuerne under Vista til at jeg kan huske de præcise klik.

men det kunne være noget i denne stil da jeg selv havde problemet. Du kan jo prøve.
Avatar billede zpon Nybegynder
11. februar 2008 - 12:52 #2
Altså det er jo ikke vista computeren som hoster printeren, men derimod en xp computer, (og andre xp computere kan fint bruge printeren).
Men jeg vil da lige give det et forsøg i morgen!
Avatar billede zpon Nybegynder
13. februar 2008 - 16:55 #3
Det ser tilsyneladende ud til at være fordi printeren er for gammel (min. 4 år), efter vi har købt en nu kan vista computeren godt komme på, det er lidt uheldigt da det var en ret stor/avanceret/dyr printer, men det er der jo ikke noget at gøre ved.