Avatar billede martinpurdy Nybegynder
22. januar 2008 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mange mails ryger i "Uønsket email"

En del af mine brugere har de sidste dage klaget over at mange af deres legitime mails ryger i mappen "Uønsket email"

Er der andre der har haft et lignende problem?

Martin
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. januar 2008 - 13:10 #1
Hvis du strammer dit spam filter for hårdt kan dette sagtens ske.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 13:47 #2
Eller hvis de f.eks. modtager mails, hvor der ikke står noget i selve mailen, men kun i emnelinjen.

Eller... mails med vedhæftet fil, men uden tekst.

Jeg oplever også fra tid til anden, at legitime mails ryger i Junk Mail, men så tilføjer jeg blot brugeren eller afsender-domænet som "legitim".
Avatar billede martinpurdy Nybegynder
22. januar 2008 - 14:14 #3
Det der er mit problem, er at jeg ikke har strammet mit spamfilter yderligere for nylig, men mine brugere er pludselig begyndt at få mange mails i spamfolderen.

Det jeg fisker efter, er om der skulle være kommet en opdatering af spamfilteret i outlook, som er lidt for stram.

Selvfølgelig vil der fra tid til anden være mails der ryger i folderen, men der er for mange lige for tiden, og jeg har ikke ændret nogen indtillinger.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
22. januar 2008 - 17:46 #4
Der kommer jo løbende updates til junk mail filter til Outlook. Tjek din update history og se, om der evt. er en dato, der falder sammen med det tidspunkt, hvor brugerne begyndte at få lidt for meget i den forkerte folder.
Avatar billede martinpurdy Nybegynder
29. oktober 2008 - 00:36 #5
Jeg mener at kunne huske at der var sket en opdateringsfejl i noget antispam fra Trend Micro....

Martin