Avatar billede bygbjerg Nybegynder
21. januar 2008 - 23:47 Der er 3 kommentarer

Se TV på projekter.

Hej IT-eksperter,

Jeg har for nyligt fået en halvgammel projekter fra mit arbejde.
Jeg har sat den til PCen via et kabel der fulgte med..
Den fungerer fint.

Jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg sætter den til TV'et?
Skal det foregå via s-video kabel?

Mvh
Andreas
Avatar billede Six Nybegynder
22. januar 2008 - 08:25 #1
Du kan nok ikke gøre det, som du har tiltænkt det. For det første, vil det kun være billedet du overfører med et s-video kabel. For det andet er det med 99% sikker ikke en s-video udgang dit tv har, men en indgang.

For at du kan se tv på din projektor, skal du have fat i en tv-tuner og koble den til den vej. Når du nu har koblet den til din pc, og det virker - så vil jeg foreslå at du opgraderer din pc med et tunerkort.

du kan eventuelt kigge på sådan nogle kort, på dette link:
http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=45&Sort=&Soegeord=%22tv+tuner%22&chkSoegSaetning=on

Jeg håber det kan give dig lidt klarhed :) Lykke til med det.
Avatar billede dr.big Nybegynder
22. januar 2008 - 08:39 #2
Jeg har en harddisk optager som jeg har koblet til min projekter via s-video, og det fungere rigtig godt... hvis du har en gammel video kan du jo også bare sætte den til... da den også har en indbygget tv-tuner
Avatar billede fuglen1 Novice
22. januar 2008 - 22:41 #3
For at sætte en projektor til fjensysnet skal der bruges en scartadaptor.
Her kan Køb en af de lidt dyrer af metal, jeg har de billige af plastik og de kan nemt skilles af.
her kan vælges mellem ind og ud signal

En anden løsning er en dvb-t reciver hvis du kan nøjes med dr1,dr2 og tv2
samt at du får tvsignalnet via antenne.

Så skal der lige nogle højtalere ved siden da der nok ikke er indbygget i højtaler i projektoren

Men kommer tvsignalet via antenne så brug en dvb-t reciver og til