Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:36 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

Grafik

Hej

Jeg har et problem med en computer når jeg starter den tænder skærmen ikke...
Grafikkortet er et Asus v7100 og bundkortet er et Abit KT7-RAID begge dele fejler intet.
Jeg har prøvet at putte andre grafikkort i computeren også pci grafikkort men det gav heller ingen resultat...
Avatar billede caroc Praktikant
14. juni 2001 - 17:38 #1
tjek skærmstikket :o)
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. juni 2001 - 17:38 #2
ehh...hvis skærmen ikke tænder eller der ikke kommer noget frem...for hvis den bare ikke tænder, så se om stikket bag på er sat ordenligt i :o)

/MN
Avatar billede caroc Praktikant
14. juni 2001 - 17:38 #3
uhh master nemo... 1 sek hurtigere :o)
Avatar billede caroc Praktikant
14. juni 2001 - 17:39 #4
svar fra mig
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
14. juni 2001 - 17:39 #5
Er du sikker på at bundkortet ikke fejler noget ??

Ellers kan din skærm også være røget en tur, fx. kan sikringen være sprunget!

Er der slet ikke noget lys i skærmen, heller ikke power indikatoren ??

Ellers prøv med en anden skærm, og se om det hjælper!

- Rasmus!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. juni 2001 - 17:40 #6
hehe caroc....damn! :o)

/MN
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:42 #7
Skærmen fejler skam ikke noget :-)
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:43 #8
og power indikatoren lyser
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:44 #9
rød ikke grøn så den tænder altså ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 17:47 #10
Kan du høre at den beeper og windows går i gang?
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:52 #11
Den starter normalt op men skærmen står i stand by
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 17:55 #12
Går i Standby eller kommer aldrig i gang, kan du nå at se POST?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 17:56 #13
Det er vel ikke sådan at den i bios står og glor efter AGP hhv PCI grafikkort. Du kunne prøve at bytte om på rækkefølgen!
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:57 #14
Den er i stand by hele tiden der sker ikke en skid med skærmen når jeg tænder computeren
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 17:59 #15
nej det er det ikke for computeren starter normalt op og indlæser windows
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 18:01 #16
Ja, så kan du ikke en gang komme i bios, meget pinligt.
Dit mobo har vel ikke en indbygget skærmdriver du evt. kan slå fra med en jumper!
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:05 #17
Nej jeg kan ikke komme ind i bios og der er ingen indbygget skræmdrivere på mit motherboard...

Så den er lidt svær hva :-)
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 18:06 #18
¨nogle grafikkort når ikke helt ned i agp slottet. tryk så den kommer helt i bund.

hvis du på et tidspunkt har fortalt grafikkortet at den skal køre i nogle hz den ikke kan klare , så starter den måske op i hz skærmen ikke kan klare og bliver ved med at være standby.

du fortæller at du har prøvet anden grafik kort og anden bundkort , men har du prøvet at sætte skærmen til en anden computer.
for mig lyder det som om skørmen er defect
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:08 #19
Skærmen er ikke defekt og jeg har ikke haft pillet ved nogen nogen hz
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 18:12 #20
nå du skriver skam at skærmen ikke fejler noget - det havde jeg ikke lagt mærke til.

1/3 af alle computerfejl er at graffikkortet ikke når helt ned i agp sokkelen.

så vil jeg foreslå at du resetter din bios (det gør du ved hjælp at jumper på bundkortet eller ved at pille batteriet ud af bundkort og vente lidt.

hvis det ikke hjælper , så prøv at låne en skærm der er hurtigere en den du har ig se om den kan starte op .
for så kan du gå ind i grafikkorttest opdateringshastighen og sætte den ned i hz.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 18:15 #21
det kunne ogsåp være srrønforsyningen
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:15 #22
har prøvet med 6 forskellige skærme resettet bios 3 gange sååå
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:17 #23
det kunne måske være strømforsyníngen men det tror jeg ikke det er fordi den skulle virke korrekt
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:19 #24
jeg har jo lige købt det nye bundkort og procesoren
Avatar billede --zyfus-- Nybegynder
14. juni 2001 - 18:26 #25
hehe ingen kan svare mig på det hva :op
Avatar billede master_nemo Nybegynder
14. juni 2001 - 18:28 #26
check lige strømforsyningen da det er muligt at den nye proccesor bruger en del mere strøm...bare en ide.... :o)

/MN
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 18:32 #27
Se efter om der ligger noget, der kortslutter bundkortet. En glemt skrue mm. måske.
Når du tænder for computeren, så prøv at trykke på Insert knappen samtidigt.
Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 18:49 #28
hvordan kan du være så sikker på at det ikke er strømforsyningen? - strønforsyningsfejl kan være en af de sværeste at finde.
nogle af de nye procecors samt nye grafikkort bruger mange wat ved opstart , så hvis du har en hurtig 60w ved opstart cpu og andre strømslugere , så kan du nok ikke bare nøjes med 225 wat strøm fors, men skal bruge 300 w

har du nogensinde fået den nye cpu til at virke?

jeg tror stadig dig grafikkort kører i forkerte opdaterings hz eller du har tweaket frafikkortet til at køre overklokket. ( hvis det er opdaterings hz der er forkerte så er det ikke ligemeget hvilken skærm du sætter til.

Avatar billede mrrius Nybegynder
14. juni 2001 - 18:51 #29
når du skriver at du har prøvet med anden grafikkort uden resultat - hvad mener du så med det? - betyder det at med anden grafikkort så virkede det eller mener du at intet stadig virkede?
Avatar billede shamanic Nybegynder
14. juni 2001 - 20:06 #30
er det fordi at du har prøvet at overclockke din computer, så prøv at resette CMOS
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 20:14 #31
Jeg kommer til at tænke på at jeg har set den fejl hos mig selv.
Jeg kan ikke huske hvad jeg kavede, blot at jeg måtte resette min bios, så først kunne jeg se POST gå i gang.
Men det har du vist prøvet !
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. juni 2001 - 00:34 #32
hvordan hved du at windows bliver indlæst? har du set det på en anden skærm?. du er vild dårlig til at fortælle lige nøjagtig hvad der sker og hvordan.
indtilvidere forstår jeg ikke om skærmene ( du snakker jo om flere skærme ) går i sort hele tiden , om der er lyde ved opstart ( små bib og hvormange / windows startlyd)
har den nye motherboard overhovedet virket)
har du overhovedet prøvet at starte windows i fejlsikret tilstand?

Da jeg arbejdede i computer forretning ( som sælger / tekniker , så fik vi engang immellem skærme som opførte sig som din  de kunne tænde op men gik i standby efter få sek/min. de blev sendt til fabrikken ( de fleste skærme har 3 års garanti.

Som tekniker er der intet mere iriterende (også for læger tror jeg )som folk der ikke fortæller om symtomerne i detaljer.
vi skal åbenbart prøve at gætte hvordan du har fejlsøgt.

men du er så sikker på at det ikke er skærmen , så
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. juni 2001 - 00:36 #33
det burde ikke være nogen problem at finde ud af om det er smærm / motherboard / grafikkort / strømforsynningen , som laver problemet, de fleste folk her ville kunne give et hurtig og precis svar hvis du var lidt mere precis.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. juni 2001 - 00:38 #34
der er den mulighed at du har en bios virus , for så er du på den ( ligebortset fra at der forhåbentlig er garanti på din nye motherboard )
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juni 2001 - 16:25 #35
--zyfus--> Hvad blev løsningen ?

Takker ellers for points ;o)