Avatar billede cp2309 Nybegynder
21. januar 2008 - 14:12 Der er 2 kommentarer

Udskriv kun en del af et regneark

Jeg har et bestillingsskema med ca. 50-100 varer på. Når man udfylder det er det ikke altid alle varer bliver bestilt. Så hvis der f.eks. er bestilt på 10 varelinier og når jeg vil udskrive det er jeg kun interesseret i at få de 10 linier ud på print og ikke alle andre. Kan man gøre så der kun bliver skrevet ud for de rækker hvor der er udfylde en bestilling (skrevet et antal til bestilling).
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
21. januar 2008 - 15:34 #1
En simpel løsning kunne være at smide et autofilter på, og hver gang der skal printes vælge custom i kolonnen for antal bestilte varer og så "greater than" "0". Så kan man blot se og printe de bestilte linjer.
Hilsen Luffe
Avatar billede pejsen Nybegynder
26. januar 2008 - 22:13 #2
Hej

Denne kode skjuler alle rækker med en blank celle i kolonne A

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    If ActiveSheet.Name = "Ark1" Then
        Cancel = True
        Application.EnableEvents = False
        Application.ScreenUpdating = False
      With ActiveSheet
            On Error Resume Next
            .Columns("A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Hidden = True
            .PrintOut
            .Columns("A").SpecialCells(xlCellTypeBlanks).EntireRow.Hidden = False
            On Error GoTo 0
        End With
        Application.EnableEvents = True
        Application.ScreenUpdating = True
    End If
End Sub

Pejsen