Avatar billede skint Nybegynder
21. januar 2008 - 12:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Formatering efter windows-nedbrud

Hejsa
Jeg har været så dum at slukke på powerknappen mens mit windows åbenbart udførte noget vigtigt. Dette har resulteret i at det er helt umuligt for mig at komme ind i windows igen. Heldigvis har jeg backup af det mest nødvendige så vil egentlig bare gerne have foretaget en clean installation. Problemet er at når man sætter windows-dvd'en i så går den kold når den kommer til der hvor den søger efter gamle windows-installationer. Så jeg ved ikke helt hvad man kan gøre...??
Avatar billede perj Nybegynder
21. januar 2008 - 12:39 #1
Avatar billede skint Nybegynder
21. januar 2008 - 12:49 #2
Tak.. Men problemet er jo at den går kold under installationen hvor den leder efter gamle windows-installationer (sikkert fordi der er nogle filer der er blevet korrupte da jeg slukkede på powerknappen). Så jeg skal bare have formateret skidtet på en eller anden måde først...? Synes ikke lige umiddelbart, efter at have skimmet artiklen, at der står noget om det..?
Avatar billede summer Mester
21. januar 2008 - 13:15 #3
Har diskettedrev
Avatar billede summer Mester
21. januar 2008 - 13:15 #4
Har du diskettedrev?
Avatar billede summer Mester
21. januar 2008 - 13:19 #5
Hvis ja, så kan du bruge killdisk http://www.eksperten.dk/spm/586712 Pas på hvis du har flere partitioner på disken
Avatar billede skint Nybegynder
21. januar 2008 - 13:19 #6
nope.. det er en bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 13:19 #7
du kan prøve enten killdisk eller insert livecd/gparted

killdisk som slette hele disken...
http://helgec.dk/killdisk.html

insert livecd/gparted hvor du nøjes med at slette den berørte partition...
http://helgec.dk/livecd.html
http://helgec.dk/gparted.html
Avatar billede daddio Nybegynder
21. januar 2008 - 13:47 #8
Du sku kunne formatere harddisken fra Windows DVD'en (jeg går ud fra det er Vista, når det er på DVD)
21. januar 2008 - 13:58 #9
Avatar billede summer Mester
21. januar 2008 - 16:27 #10
Efter som spm. er oprettet under XP, må det sikkert være det der er OS og "dvd" en skrivefejl. - skint må lige på banen igen.
Jeg har aldrig hørt om en så graverende fejl som ovennævnte, "bare" fordi man slukker på PC knappen.
skint -> Prøv lige at erindre hvad du lavede/installerede/osv. inden den gik i udu.

Hvad er det for en cd/dvd du har?
Avatar billede skint Nybegynder
21. januar 2008 - 20:17 #11
Hej folkens
Jeg kørte killdisk og skriver nu fra en nyoprettet win xp installation. Så det fungede. Tusind tak!
Det der var problemet før var at den gik kold under windows-installationen når den skulle lede efter gamle udgaver af windows på maskinen. Den gamle udgave var fuldstændig umulig at komme til. Windows forsøgte at slette nogle filer og gendanne nogle andre når man staretde den gamle udgave op men det endte altid med at den rebootede og så kom man altså ikke videre.
Hvordan er det nu jeg uddeler de her point? :)
Avatar billede summer Mester
21. januar 2008 - 21:05 #12
Du kan bare bede en eller flere om at lægge et svar. Så kan du derefter nederst til venstre markere navnet og acc. svar. Jeg lægger et svar, så kan du se hvordan.
Avatar billede skint Nybegynder
21. januar 2008 - 22:48 #13
Ok. Endnu en gang tak for hjælpen :)