Avatar billede swordcat Nybegynder
19. januar 2008 - 19:32 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sikre jeg mit trådløse netværk

Hvordan sikre jeg mit netværk, så ikke andre kan logge sig på? Hvordan sætter jeg en kode på?

OS: WinXP
Router: Allied Telesyn (AT-RG613TX)
Trådløse router: Belkin54g
Avatar billede uffesteenberg Novice
19. januar 2008 - 19:52 #1
Lytter lige med ...
Avatar billede fedora Nybegynder
19. januar 2008 - 20:24 #2
Nu kender jeg ikke lige den router, men jeg foreslår at du aktiverer WEP kryptering, som et minimum, og gerne WPA. Derudover hvis routeren understøtter MAC-filtrering, så vil jeg stærk anbefale at det også sættes op.
Avatar billede swordcat Nybegynder
19. januar 2008 - 20:28 #3
fedora: Nu går det stærkt. Du siger at jeg skal logge på min router og ændre instillingerne, men hvordan logger jeg på min router i første omgang.
Avatar billede rebecca Novice
19. januar 2008 - 22:48 #4
har den router ikke et model nummer? ellers prøv at kigge her>>> http://www.belkin.com/uk/old-support/tech/issues_more.asp
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2008 - 23:07 #5
RTFM ;D

Det står i manualen hvordan du logger på din router, men som regel er er det
http://192.68.2.1 eller http://192.68.2.2 - default kodeord er admin, som du også bør skifte asap.
Avatar billede fedora Nybegynder
19. januar 2008 - 23:27 #6
swordcat <--- Jeg gik udfra du allerede vidste hvordan man kom ind i routeren. Men ellers kig i manualen som, john_stigers foreslår, den burde kunne fortælle dig det.
Avatar billede rebecca Novice
20. januar 2008 - 10:02 #7
192.168.2.1 skal du taste og ingenting i password
Avatar billede nismo Nybegynder
20. januar 2008 - 11:25 #8
Og hvis SSID broadcast kan slås fra er det også en go ide, så er netværket "usynligt".
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2008 - 19:57 #9
Ingen password er kun i de gamle modeller...
Avatar billede swordcat Nybegynder
20. januar 2008 - 20:34 #10
Hmm det ser helt sort ud drenge. Lukker ned for det her spørgsmål, da jeg har opgivet. Takker for jeres hjælp. I er altid venlige og det skal I have tak for
Avatar billede rebecca Novice
20. januar 2008 - 21:19 #11
Nu er jeg ikke helt med?? hvorfor lukke ned??? har du prøvet noget af det vi har skrevet, som John Stigers skriver står det hele i manualen
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2008 - 19:48 #12
Gad jeg også godt vide...
Har du tænkt dit at køre med åbent trådløst net?

Vil ikke håbe nogen bruger din forbindelse til at distribuere børneporno så, for så er det dig der er den skyldige....
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2008 - 19:48 #13
Bare en venlig advarsel ;)
Avatar billede swordcat Nybegynder
26. januar 2008 - 10:12 #14
Nej nej for pokker. Jeg har bare valgt ikke at have et trådløs netværk. Ja jeg har prøvet alt det i har skrevet og jeg kan bare ikke finde ud af det. Manualen til den skide router (Allied T.) har jeg ikke, så det gør det endnu mere besværlig.

John S. --> Tak for den advarsel

Lukker spørgsmålet, men hvis nogen af jer føler sig snydt for nogle points, så skriv og jeg giver gerne points