Avatar billede castes Nybegynder
19. januar 2008 - 11:27 Der er 20 kommentarer

bærbar til spil, musik og arbejde

Udskifter stationær med bærbar.
Vi har følgende krav:
Være hurtig
Spille spil
Høre muisk
Arbejde
trådløs netværk
langtidsholdbart batteri (dvs. et par timer)
Vi overvejer den nye fra zepto WD6625 med styresystem med Vista styresystem og MS office small business 2007 eller en IBM Lenovo T61 ( har en T60 som arbejdscomputer og den virker stabil) vi går ikke så meget op i designet.

Håber en IT-kyndig kan hjælpe for det er vi nemlig ikke!! :-)
Avatar billede exii Nybegynder
19. januar 2008 - 14:23 #1
hvad er dit budget? :)
Jeg vill ikke anbefale IBM til spil.
Der vil jeg anbefale Zepto og NovaBook til spil :)
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 11:17 #2
Hej Exii
Tak for dit svar!! Zepto´en vi har overvejet løber op i knap 12000 og det er vores absolute smertegrænse.
Til den pris får vi i zepto´en 2,10 intel c2 duo T8100 800 MHz, 120 GB 7200rpm SATA hardisk brænder, 15,4 skærm NVIDIA Geforce 8600M GT.
Men vi var ude og se den igår og blev lidt skuffet over designet (selvom jeg sagde at det ikke betød noget:) det hvide/grå keyboard gør at den får et plastik look. Vi er kommet lidt i tvivl om kvaliteten/holdbarheden. Vi har også kunne læse os til meget dårligt om zepto, men der er selvfølgelig mange meninger :-)
har surfet lidt på nettet og indtil nu har det ikke været muligt at få noget ligende til samme pris hverken fra fx. IBM, DELL, Appel eller lign.
NovaBook kender jeg ikke, det må jeg undersøge lidt nærmere.
Den skal ikke kun bruges til spil, men også alt andet, på sigt også gerne som mediecenter :-)
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 12:07 #3
Hvis den skal bruges til spil, så vælg NovaBook Ignition Gamer Bundle :)
Den indeholder:

Flot sort kabinet
15.4" Glare TFT skærm
Intel Santa Rosa platform
Intel 965 Chipset + ICH8M
Intel Core2duo 2000 MHZ, 4 MB Cache, T7300
2048 MB DDR2 RAM
DVD Brænder
2 stk usb 2.0 porte
2 stk Power USB
1 Firewireport 1394
Kensington port til sikring
Intel Wireless netkort 802.11 N
10 / 100 / 1000 Mbit netkort
56 K Modem
Geforce 8600 GT 256 MB
VGA og SVHS udgang
Indbygget Webcam 2Mpixel
Indbygget mikrofon
160 GB SATA-300 harddisk
Bluetoothmodul
1 GB Robson Flash
Dansk tastatur
6 Cells Batteri
Windows Vista 32Bit Home Premium, kontakt for XP home eller 64 BIT

Logitech G5 Laser Mouse USB
Headset Logitech USB 250
Musemåtte Steelpad 5C MYM Motiv
Targus Urban Messenger/Targus Rygsæk
+
Et valgfrit spil:
World of Warcraft, Lord of the Rings Online, Lost Planet , Counter Strike Source, Stalker, Pro Cyckling Manager 2007, Driver 4, Colin MCrae Dirt , Command and Conquer 3, BattleField 2 eller BattleField 2142

den koster 12.000kr.
Men så får du også en gamer computer + gamerstuff :)
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 12:11 #4
Den kan du købe her:
http://www.asusspecialisten.dk/product.asp?product=1104&sub=103&page=1
og så skal du vælge !PAKKE 3! :)
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 13:10 #5
okay cool, tager lige et kig på den, det lyder spændende - glemte dog at nævne at zepto´en har til prisen jeg nævnte, office professionel og windows vista. Har du selv haft en zepto?
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 13:19 #6
Nej desværre :(
Men jeg kender en der har zepto, han syntes den er udemærket.
Men jeg kender også en der har NovaBook Ignition, den er rigtig fed.
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 13:21 #7
I S.T.A.L.K.E.R. kører den med 114 fps på 1280x800 og alt på max
Så godt valg :)
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 13:21 #8
alså NovaBook Ignition
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 13:38 #9
Det er jo fedt at man ikke behøver at købe mus, headset, musemåtte, taske osv. :)
Avatar billede sml Nybegynder
20. januar 2008 - 15:21 #10
Har du overvejet en MSI GX600Extreme?

Den har bedre specs end den Novabook Ignition, og så har den også et langt federe design. Novabook laver ikke deres egne notebooks - de specialkonfigurerer bare en barebone, de får leveret af en større producent.

Du siger, at du på sigt vil bruge den som mediacenter? Så er GX600Extreme optimal - den har et blu-ray combo drev, der kan afspille blu-ray film og brænde DVD-skiver, og så har den en HDMI-udgang.

Jeg har en fuldstændig ubrugt GX600E til salg på den blå avis: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?AnnonceId=53158196

Den er vundet i en konkurrence, og hvis jeg ikke i forvejen havde en bærbar + en kraftig stationær pc, ville jeg beholde den.

Den har fået supergode anmeldelser, se evt. MSIs hjemmeside for mere info: http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1307&maincat_no=135&cat2_no=271
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 18:14 #11
sml: har kigget på din annonce og må indrømme at dens specifikationer ser gode ud, men jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra de røde flammer :-) Startede med at sige at designet ikke betød noget, men jeg er nået til den erkendelse at det gør det altså allligevel :-)min kæreste har overbevist mig om at det er bedre at vi køber en hardiskoptager ved siden af computeren så behøver ikke en bærbar med bluray mm.
Kan ikke se at Novabooken´en bliver dårligere af at de bare specialkonfigurerer??
Hvad har du ellers erfaringer med?

Exii: Har kigget på Novabooken og synes den er fed!, men er lidt ligeglad med alt tilbehøret man får med oveni :-) processeren er ikke helt så stor som på zepto´en tilgengæld er designet federe (den er bare sort) :-) puhaaa det er et svært valg - synes jeg bliver mere og mere overbevist om at man får rigtig meget for pengene ved zepto´en er bare stadig lidt usikker på holdbarheden :o/
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 18:54 #12
ellers kan du jo vælge en af de andre pakker:

Pakke 1:

Targus Urban Messenger 15,4" Eller Targus backpack
MS Office 2007 udgave til hjemmet OEM

Pakke 2:

Targus Urban Messenger 15,4" Eller Targus backpack
Personlig lakering eller logo
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 19:11 #13
Hej igen Exii
Du har ret, men vil gerne have microsoft windows standar 2007 :-)

Tænker at købe zepto´en uden ovenstående og så købe licensen hos getmore, tror du det vil give mig problemer? ... i forhold til installeringen
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 19:19 #14
Det kan du sagtens :)
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 19:32 #15
var det dig der skrev til mig ?
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 19:56 #16
kanon så vil jeg gøre det! Tak!!

om det var mig der skrev til dig? Hvad mener du? :-)

Du skal have rigtig mange tak for din hjælp!!
Avatar billede sml Nybegynder
20. januar 2008 - 19:58 #17
Hehe, det er helt iorden - det er lidt af et make-or-break design.
Min kommentar ang. Novabook gik på, at de ikke selv har bygget den op fra bunden, og derfor reelt ikke har samme indgående kendskab til / erfaring med barebonen. Hvis der f.eks. kommer større ændringer eller BIOS opdateringer, er det ikke dem selv, der kontrollerer det, men den oprindelige producent. Det samme gælder iøvrigt Zepto. :-)
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 20:01 #18
jeg tog fejl :)
Held og Lykke med din nye pc
Hvilken en regner du med at købe?
Avatar billede castes Nybegynder
20. januar 2008 - 21:21 #19
Til sml: hmmm god pointe!, men jeg sidder og ligner et spørgsmålstegn ..."BIOS opdateringer"... da jeg indledningsvis skrev at jeg ikke var IT-kyndig var det mildest talt en underdrivelse he he...
Du sagde i øvrigt at du allerede havde en bærbar, hvilke en det?

Exii: Det er helt i orden:) tak! - tror vi ender med at købe zepto´en skal bare liiiige se den én gang til.
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 21:41 #20
:)
okayy