Avatar billede palle1976 Nybegynder
18. januar 2008 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Submit fra link bliver ikke udført

Jeg har en form som skal kalde en agent når den bliver submitted. Det virker også fint hvis man bruger en almindelig submit-knap. Problemet er at der er en række links væk fra siden, og når disse links bliver aktiveret er det meningen at siden skal submittes så agenten bliver aktiveret inden der bliver linket videre til det aktiverede link.

Når jeg submitter kalder jeg et script som først sætter action på formen og derefter submitter denne. Hvis jeg indsætter en prompt-boks efter submit-kaldet, så bliver min agent kaldt men ellers ikke.

Jeg har en teori om at det ikke virker fordi at man er kommet væk fra siden inden det bliver submittet - men det er kun en teori.

Er det nogen der kan sige hvordan det skal skrues sammen for at virke ?
Avatar billede jogii Nybegynder
18. januar 2008 - 14:42 #1
prøv evt. at spørge det samme spørgsmål på http://Notesnet.dk, hvor jeg ved der er en del dygtige DominoWeb-programmører.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
12. juni 2008 - 16:30 #2
det vil nok være bedre at stille spørgsmålet under html/javascript, da det ikke direkte har noget med Notes at gøre.

jeg gætter på at du skal submitte formen ved window.onbeforeunload eventen.

eksempel:
window.onbeforeunload = submitForm();

function submitForm(){
...
}
Avatar billede palle1976 Nybegynder
27. juni 2008 - 09:04 #3
Tak for input, men det er efterhånden en gammel opgave som jeg ikke længere arbejder med. Jeg skulle have haft lukket spørgsmålet tidligere...

jeg har ikke testet dit løsningsforslag (Casper Skovgaard), og har ikke tid til det nu. Men det skal jo ikke gå ud over dig, så hvis du smider et svar får du nogle points.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
27. juni 2008 - 09:07 #4
:-)