Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 10:04 Der er 9 kommentarer

problemmer med macbook

har hørt mange historier om at der er mange problemmer med mac!;?
er det rigtigt??
jeg har tænkt at købe en og ville i anbefale at købe en med garanti ??
syntes nemlig 2000 kr er meget for en garant, men kan det godt betale sig??
Avatar billede macintosse Nybegynder
18. januar 2008 - 10:13 #1
Jeg har købt ekstra garanti til min, bare for en sikkerheds skyld.
Jeg håber aldrig jeg får brug for den, men sådan har jeg det også med min kasko på bilerne, brandforsikringen, indbo, og livs- ulykkeforsikringerne ;-)

Men hvis uheldet er ude er det jo rart man er dækket ;-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. januar 2008 - 10:19 #2
Hvilke problemer er det du har hørt der skulle være med Mac, som ikke er dækket af den 2-årige leverandørgaranti ?

Og som der sikkert også er modeller i PC-verdenen der kan have  . . .
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 10:22 #3
det har ikke noget med garantien at gøre men har hørt at skærmen let skulle kunne gå i stykker og noget med tastauret. selv om man har garanti ville det jo være ireterende hele tiden at have den til repration:!
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. januar 2008 - 14:45 #4
Hvis du er ekstrem hård ved dine ting generelt er det vel altid en god idé med en ekstra forsikring (eller hvis dine kære børn tit laver ulykker med saftevand)

Ellers har jeg ved gud aldrig hørt at en Mac skulle være mere følsom end andre maskiner . . .
-hvor har du dog den oplysning fra ?

Jeg har haft Mac siden slutningen af 80'erne og ALDRIG har jeg ødelagt nogen af dem med uforsigtighed eller lignende. Og jeg er naturligvis pæn med mine maskiner, da de jo koster mange penge i forhold til markedets Low-budget PC'ere.
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 14:51 #5
lyder godt;) hvilken mac har du??
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. januar 2008 - 19:19 #6
Startede med en Classic
Fik så en Performa
Fik så en PPC
Fik så adskillige G3'ere
Fik så et par G4
Fik så en 266Mhz PowerBook
Fik så en G4 PowerBook
Fik så en nyere G4 PowerBook
Fik så en MacBook Pro
Har i dag 2 Mac Mini (tilkoblet fladskærms TV)
-og en 24" iMac

Desuden har jeg gennem årene haft lidt over 200 maskiner mellem hænderne, da jeg på et tidspunkt hat handlet med brugte Macs og har ej heller med disse haft problemer!

Og min erfaring er;
De maskiner der er bøvl med laver Apple gerne på garantien (har aldrig gjort brug af dette)
1. generation af maskiner skal man ofte holde sig langt fra
2. generation af maskiner er som regel toptunede modeller næsten uden børnesygdomme.

Håber det var svar nok ! ! !
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 19:44 #7
okey tak for hjælpen
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. januar 2008 - 07:29 #8
man takker for hjælp herinde ved at afgive point til den/de bruger(e) der gav de(t) bedste svar . . .
Avatar billede benindho Nybegynder
19. januar 2008 - 07:54 #9
ok sorry .. kender ikke denne hjemmeside orgentligt:)