Avatar billede webco_dk Nybegynder
17. januar 2008 - 22:24 Der er 5 kommentarer

Køb af digital kamera

Hej jeg søger et godt kamera til meget alsidigt brug. nej har haft kig på disse

http://digitalfoto.dk/default.asp?Side=3&Varenr=8714574995304

http://digitalfoto.dk/default.asp?Side=7&Varenr=4905524431971

Størrelsen betyder ikke noget det der er vigtigt for mig er at tage nogle gode billeder. Jeg ved ikke så meget meget om det så gode råd er meget velkomne især hvad jeg skal kigge efter. Hvis i har forslag til kameraer helst under 2300kr eller der omkring
På forhånd tak
Avatar billede perj Nybegynder
17. januar 2008 - 23:12 #2
Begge er som du kan se, rigtig gode kameraer til alsidig brug.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
18. januar 2008 - 01:13 #3
Jeg har selv et Canon S3 som jeg er rigtig glad for. S5 er en efterfølger. Det er i øvrigt også et rigtig godt videokamera, og S5 kan optage i HD.
Generelt vil jeg anbefale et kamera som bruger alm. batterier som mit eget. Det er 4 stk. AA som både kan være genopladelige - eller i en nødsituation kan skiftes til Alkaline(almindelige) batterier.

12X zoom skal man i øvrigt ikke kimse af. Det svarer til et rimelig kraftigt objektiv. På mit eget kunne jeg nogen gange godt bruge en vidvinkellinse. Til min model kan købes en konverter til 0,75x og en anden til 1,5x som skrues på linsen. Det lyder måske ikke af så meget, men en 1,5x adapter giver dig så hvad der svarer til 18x zoom. 12x er svært nok at holde stille :-)

0,75 konverteren ville være rar at have, når man f.eks skal fotografere folk tæt på som f.eks til en middagsfest.

S3 er dog ikke særlig lysstærk når det er indendørs. Det gælder for alle modeller i den størrelse. Der skal du have et noget dyrere SLR kamera. Til min kan der købes en ekstern flash til en tusse. Mon der ikke også kan det til S5.
Avatar billede uffesteenberg Novice
23. januar 2008 - 00:43 #4
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. januar 2008 - 01:23 #5
webco_dk: Lidt respons...