Avatar billede caschmidt Nybegynder
17. januar 2008 - 20:39 Der er 8 kommentarer

Fil, som ikke kan slettes

Håber dette er det rette forum for mit spørgsmål - ellers giv mig venligst et praj om hvor jeg kan henvende mig.

Jeg har nogle mp3-sange på min PC, som jeg har forsøgt at ændre lidt i via MediaMonkey (oplysninger om kunstner o.lign.)
Midt i denne ændring crashede MediaMonkey og da jeg fik startet op igen var filnavnet blevet ændret til: "Sissel Kyrkjebø & Tommy Körberg - Låt Julen Förkunna.mp3.XXXXXX"

Det navn er jo både langt og fyldt med "ulovlige bogstaver" samt med to endelser - den sidste endda bestående af 6 krydser.

Nu kan jeg hverken ændre eller slette filen.
Får blot fejlmeldingen "Adgang nægtet"

Jeg har også prøvet via kommandoprompten med de go'e gamle dos-kommandoer: ren og del
Men lige lidt hjælper det.

Hvordan slipper jeg af den fil?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2008 - 20:43 #1
Prøv evt i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)

Eller hvis du kan flytte filen, prøv at flytte den til en tom mappe, og efterfølgende slette mappen.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2008 - 20:45 #2
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:03 #3
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=1921

Dr delete kan slettew alle filer. Men ikke gendanne dem. Så pas på
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:05 #4
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm

Fra Spywarefri. Der hvor der står Nu bestemmer du hvad der skal slette kan du også hente DR Delete
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:15 #5
Nu bestemmer du, hvilke filer der skal slettes

Du har oplevet det så tit. Der er en fil du vil have slettet, men din pc stritter imod, og vil ikke give dig lov. Du forsøger alle mulige tricks for at overliste din computer, men nej, den er sejlivet.

Nu har vi løsningen, og den hedder Dr. Delete. Det drejer sig om et meget lille program som er nemt at bruge. Åbn Dr. Delete, tast filen i i delete-boksen eller find den ved at browse derhen. Klik på delete-knappen, og væk er den. Dr. Delete har gjort sit job. Dr. Delete vil først forsøge at slette filen uden genstart, men er filen i brug, så skal der en genstart af pc'en til før filen er borte. Du skal så lukke computeren og genstarte. Hent programmet her. Læg det på dit skrivebord. Tjek zip-filen med din virusscanner. (Det skal du gøre ved alt du downloader). Åbn zip-filen og læg programmet hvor du ønsker det. Dr. Delete er den perfekte "doktor" til fjernelse af genstridige spyware-filer.

Et program som Dr. Delete skal benyttes med yderste forsigtighed. Du skal virkelig være klar over, at det er den rigtige fil du fjerner, og du skal være helt klar over om den bruges til andre programmer. Det kan få fatale følger, at fjerne en fil man nu engang ikke skulle have fjernet. Der er jo ofte en grund til, at din pc (eller virusscanner) ikke bare vil acceptere at en bestemt fil slettes. Spywarefri.dk fralægger sig ethvert ansvar for brugen af Dr. Delete.

også kopieret fra Spywarefri
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2008 - 21:24 #6
-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere HELE indholdet mellem ~~~ linierne ind:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Files to delete:
"Sissel Kyrkjebø & Tommy Körberg - Låt Julen Förkunna.mp3.XXXXXX"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. januar 2008 - 21:35 #7
S.t.ns
Du skal have den fulde sti med, det overså jeg.

Files to delete:
"C:\STI\TIL\MAPPE\Sissel Kyrkjebø & Tommy Körberg - Låt Julen Förkunna.mp3.XXXXXX"

Så virker det.
17. januar 2008 - 22:56 #8
Så har <caschmidt> da også fået nogle muligheder *S* - selvom alt erindring om dette spørgsmål nok også bliver slettet som flere andre ->

http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=caschmidt&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar