Avatar billede erdmann Praktikant
17. januar 2008 - 13:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sammentælling med flere kriterier

Jeg har desværre ikke styr på pivotabeller så jeg må lave nedenstående den hårde vej.

Jeg har en tabel med resultater fra en masse fodboldkampe og skal regne ud hvor mange kampe der er blevet uafgjort for de enkelte hold.

Dvs jeg har følgende:
(eksempel)
Kolonne(A)  Kolonne(B) Kolonne (C)
Alaves    Barcelona      D
Betis      Celta          H
Alaves    Osasuna        A
Murcia    Alaves          D

Jeg skal så have talt alle de tilfælde hvor hjemmeholdet (kolonne A) er Alaves og samtidig hvor resultatet er D i kolonne C

Håber det er forståeligt og at nogle kan hjælpe.
17. januar 2008 - 14:35 #1
=SUMPRODUKT((A1:A4="Alaves")*(C1:C4="D"))
17. januar 2008 - 14:39 #2
Det bliver lidt lettere at ajourføre, hvis du opretter et par celler til indtastning af kriterierne, f.eks. E1 og E2:

=SUMPRODUKT((A1:A4=E1)*(C1:C4=E2))
Avatar billede erdmann Praktikant
17. januar 2008 - 14:55 #3
Det var præcis den funktion jeg ledte efter... Jeg takker og lukker ;)