Avatar billede freakz Nybegynder
06. december 1999 - 13:02 Der er 11 kommentarer

Win2000 fryser efter start =(

Jeg har et lille problem !
Win2k fryser lige efter opstart !
man kan se den blå baggrund og musen tænker også står den bare stille =(

jeg køre også med den danske version af win98

nogen ider om hvad der er galt ?
Avatar billede ravelin Nybegynder
06. december 1999 - 14:06 #1
Har du netværk installeret?
Hvis du har et nekort med BNC installeret skal du huske at sætte en terminator på, ellers kan det godt tage lang tid.
Avatar billede lvmadsen Nybegynder
06. december 1999 - 14:06 #2
Det nummer har win98 lavet med mig - det eneste der virkede effektivt var at formatere og geninstallere, men jeg skal ikke kunne sige om der er en lettere måde. Men jeg tror i hvert fald du skal fjerne win98.
Avatar billede stingbat Nybegynder
06. december 1999 - 17:25 #3
Har selv, i de tidligere versioner af Win2K haft noget lign. samme problem.

Men det kan skyldes nok enten lydkort eller cd-rom drivere (sidst nævnte nok det mest sandsynlige, hvis du f.eks. har prøvet at installere ASPI-drivere!

Hvilket hardware har du i din maskine? Og hvilke software & drivere har du installeret?
Avatar billede stingbat Nybegynder
06. december 1999 - 17:26 #4
.... en anden ting... Hvilken version af Win2K har du installeret???
Avatar billede freakz Nybegynder
08. december 1999 - 13:11 #5
Jeg har win2k build 2183

uhmm

Aopen Ax59 Bundkort
350 mhz amdk6-2 cpu
64 mb sd ram
36 creative cd rom
Fast Ethernet netkort 100Mbit
20.b gb ibm hd
Avatar billede ravelin Nybegynder
08. december 1999 - 13:35 #6
Start med at fjerne dit netkort.
Hvis dette ikke virker så prøv dit lydkort.
Avatar billede michaels Nybegynder
08. december 1999 - 19:58 #7
Hvorfor lydkortet?????

I øvrigt har jeg også win98 og 2k på samme maskine (hver sin HD). Og der er ingen problemer. 2K laver en fin lille bootmanager, og det er der ingen ben i.... (som de siger i fiskereklamerne)
Avatar billede ravelin Nybegynder
09. december 1999 - 08:37 #8
Lydkortet er simpelthen for at fjerne alle unødvendige IRQ'er osv.
Jeg kunne også have sagt fjern ALT unødvendigt udstyr og prøv så.
Avatar billede junior101 Nybegynder
11. juli 2000 - 18:50 #9
hvilket skræmkort bruger du? Hvis det er Riva TNT kan det være, at du skal vælge at starte op i vga mode, og så installere nye drivere til dit skærmkort, herefter skal du genstarte i normal tilstand.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. november 2000 - 16:54 #10
freakz?
Avatar billede lionking11 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:34 #11
junior101 er inde på det rigtige. Jeg havde akkurat det samme problem. Når computeren booter, så hold F8 nede. Her kommer så nogle forskellige opstartsindstillinger. Vælg \"VGA mode\". Installer så de nyeste opdateret drivere til dit skærmkort, gerne Nvidia\'s såfremt kortet understøtter det. Installer IKKE Nvidia 7.17 driverne! De gør mere skade end gavn. Personligt har jeg installeret Nvidia 6.67 driverne til 2K, og de kører kanon. Men igen, det er forskelligt fra grafikkort til grafikkort. Genstart så i Normal mode, når du har installeret de nye drivere. Hvis computeren stadig går kold under opstart, skal du igen starte op i VGA mode, og herefter installere de nyeste AGP drivere til dit skærmkort, hvis altså du kører med AGP. Dette løste ivertfald mit problem. God weekend :-)