Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 01:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Filezilla vil ikke overskrive css fil

Hej eksperter

Jeg sidder med en css fil til et joomla template som jeg har ændret i.

Men jeg kan ike få filezilla til at overskrive den gamle. Ej heller kan jeg få lov til at slette min css fil på mit webhotel.

Nogen ideer til hvad der er galt?

Jeg får denne fejl: "Respons:    550 Rename/move failure: Permission denied"
Avatar billede rynke10 Novice
17. januar 2008 - 12:23 #1
På din remote side højreklikker du på den fil du vil overskrive. Så vælger du "File attributes"
Her kan du se hvilke rettigheder du har, er der ikke afkrydset i "write", så tror jeg ikke du får lov til at overskrive.
Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 12:29 #2
Nope, så langt er jeg også kommet i min resonering.

Men jeg kan heller ikke få lov at ændre "file attributes"?

Men det må da kunne lade sig gøre at "ophæve" dette forbud på den ene eller den anden måde?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 12:32 #3
En del apacheservere er indstillet på en underlig (gammeldags) måde: hvis den css-fil oprindelig er lavet af PHP via Apache, så ejes den af "apachebrugeren", og ikke af din "ftpbruger". Det er bøvlet at bruge, og ikke særlig sikkert.

Du kan måske slette filen først - hvis rettighederne til kataloget er i orden (men det kan også være oprettet via PHP).

Ellers må du gøre det via PHP.
Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 12:48 #4
Det forstod jeg vist ikke rigtig hvad du mente med.

Jeg kan som sagt via filezilla hverken gøre til eller fra. jeg kan ikke:
Slette, omdøbe eller overskrive filen.

"Ellers må du gøre det via PHP."
Gøre hvad?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 12:53 #5
Den er (måske) oprettet via PHP, som "apachebruger", og kan kun ændres hvis man er "apachebruger", derfor via PHP. Nej, det er ikke en anvisning på hvad du præcis skal gøre, blot en diagnosticering.
Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 13:08 #6
ok, takker for kommentaren og krydser stadig fingre for at der findes en konkret løsning :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2008 - 13:26 #7
Hvis min teori holder stik, så er det Joomla (PHP), der har lavet css-filen (via PHP), og så er der måske et sted i Joomla, hvor den kan ændre.
Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 13:38 #8
Jeg tror jeg er ved at forstå hvad du mener.

Har også en funktion i joonla der giver mig ret til at ændre i en grundliggende css fil. Men mit template består af flere css filer og har desværre ikke fundet en måde at få adgang til de andre css filer endnu.
Avatar billede bjafle Nybegynder
17. januar 2008 - 14:27 #9
Jeg har nu løst problemet ved at omgås systemet og ændre i filerne inden de bliver lagt som et helt nyt template.

Men lader den stå åben for besvarelser der løser problemet via ftb upload, da denne fremgangsmåde må være nemmere hvis det kan lade sig gøre?
Avatar billede bjafle Nybegynder
12. august 2008 - 21:43 #10
lukker emnet, men fandt ikke en anden løsning.