Avatar billede whisper Nybegynder
16. januar 2008 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af trådløs router

Hej

Jeg er "tråløs-newbie", så jeg vil lige forhøre mig lidt inden jeg køber.
Jeg står og vil gerne ha' mig en trådløs router til min lejlighed, så jeg kan bruge både min bærbare og min stationære uden ledningskaos. Jeg har ikke rigtigt styr på det med de forskellige netværks-standarder (hvad er f.eks. forskellen på Wireless-G og Wireless-N?), men har kigget på en 'Linksys Wireless-G Broadband Router WRT54G'.
Ville det være et godt valg?
Den skal ud over alm. internetsurfing og kunne bruges til lidt gaming. (Har 2/512 Fullrate-forb.)
Avatar billede whisper Nybegynder
16. januar 2008 - 17:32 #1
Update:
Jeg kigger mere på en anden model nu: WRT54GS
Altså: Linksys Wireless-G Broadband Router With SpeedBooster 802.11g 54MBIT (WRT54GS)
Avatar billede jacobtc Nybegynder
16. januar 2008 - 19:02 #2
G og N står for hastigheden på forbindelsen G er 54 MB/s og jeg mener N er 540 MB/s, derfor vil N opføre sig mere hurtig, og dens sendelængde vil være længere. De to routeren er fine, Linksys plejer at være noget man kan stole på :)

Hilsen Jacob
Avatar billede eckhardt Nybegynder
16. januar 2008 - 19:03 #3
jeg ville vælge en wrt54gl
Avatar billede sleeper Nybegynder
16. januar 2008 - 19:22 #4
Hvis du havde spugt mig for 2 måneder siden, ville jeg også have sagt Linksys.
Men alle de seneste test jeg har set har peget på D-Link
Derfor vil jeg anbefale D-Links nye N router DIR-655
http://www.pcworld.dk/art/9168?page=4
Avatar billede whisper Nybegynder
16. januar 2008 - 20:41 #5
Det er også afgørende for mig er om prisen hænger sammen med hvad man får.
Jeg har tænkt mig at bruge ca. 400 kr. på routeren, så den D-link til ca. 800 er lidt for dyr.
Men hvad er bedst til prisen af de Linksys-modeller nedenstående:
G:  395 kr.
GS: 437 kr.
GL: 459 kr
(Cirka-priser fra Edbpriser.dk)
Avatar billede doublejoble Praktikant
16. januar 2008 - 23:23 #6
Jeg har en d-link 655 og den er jeg ikke synderligt imponeret over. Den har dårligere rækkevidde end min 2-3 år gamle Belkin Pre-N router.