Avatar billede mtb79 Nybegynder
16. januar 2008 - 00:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke få noget frem

Dette spørgsmål er også omkring access DB da jeg ikke helt ved hvor jeg skal smide det

Jeg har dette her det  skulle kunne søge i min Access database

Jeg kan fint få den til at søge efter noget i en kolonde i min tabel men jeg får ikke noget ud jeg kan se

Hvad gør jeg forkert ??

Pga. tidspres giver jeg 200 point hvis det er klare inden klokken 1 i nat

<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
                <asp:Button ID="btnSog" Text="Søg" runat="server" />

  <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowSorting="True" DataSourceID="AccessDataSource2" Width="432px" AllowPaging="True">
  </asp:GridView>

          <asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/App_Data/TGDB.mdb"
                SelectCommand="SELECT * FROM [nyhed] WHERE [Emne] LIKE '%@searchTerm%'">

                <SelectParameters>
                    <asp:ControlParameter ControlID="TextBox1" Name="searchTerm" DefaultValue="" PropertyName="Text"
                        Type="String" />
                </SelectParameters>

            </asp:AccessDataSource>
Avatar billede softspot Forsker
16. januar 2008 - 00:27 #1
Jeg tror du skal prøve denne datasource i stedet:

          <asp:AccessDataSource ID="AccessDataSource2" runat="server" DataFile="~/App_Data/TGDB.mdb"
                SelectCommand="SELECT * FROM [nyhed] WHERE [Emne] LIKE '%' + @searchTerm + '%'">

                <SelectParameters>
                    <asp:ControlParameter ControlID="TextBox1" Name="searchTerm" DefaultValue="" PropertyName="Text"
                        Type="String" />
                </SelectParameters>

            </asp:AccessDataSource>
Avatar billede mtb79 Nybegynder
16. januar 2008 - 00:30 #2
Takker  det virker  Squ  :)
Avatar billede mtb79 Nybegynder
16. januar 2008 - 00:32 #3
du må lige  lave det til et svar så jeg kan give points
Avatar billede softspot Forsker
16. januar 2008 - 00:35 #4
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
16. januar 2008 - 01:05 #5
Tak for point :)