Avatar billede jacobtc Nybegynder
15. januar 2008 - 22:41 Der er 9 kommentarer

Ja så er der endnu et problem med min router.

Hej nørder... hvis jeg må kalde jeg det :D

Har et ekstremt irreterende problem, som jeg nok har brugt over 48 timer ren arbejdstid på, uden et eneste lyspunkt :(
Problemmet går ud på at jeg gerne ville have en statisk IP, jo tak, siger den første gang, det må du da godt. Fint jeg kommer på nettet, så efter 2 måneder, ryger jeg pludselig af om morgenen, og tænker, nå jeg går bare ind og reseter routeren og sætter den op igen. Jo jo det går fint, selvom jeg overhovedet ikke kan komme på nettet... det er sådan her: Box som Sydvest energi energi satte op, da vi skulle have fibernet, kan ikke huske hvad sådan en hedder :P ->Netgear WGR614v6 router -> PC men uanset om jeg bare sætter PC'en til at hente en automatisk IP, reseter den box og routeren og sætter det hele op inde i routeren, som jeg tror det skal være så nej, det hjælper ikke er der nogen som har en router ligesom min? fordi er i tvivl om hvad jeg skal sætte den til inde i routeren, er blevet i tvivl fordi at første gang jeg satte en statisk IP op, satte jeg bare IP'en op inde i netværks forbindelser på computeren, men kan se at man også kan skrive en inde i router opsætningen, skal man det? og det andet billede den kommer til når man sætter routeren op på computeren, står der at man skal angive en DNS, så angiver jeg min DNS som jeg brugte på computeren, er det ikke korrekt gjort? Håber jeg får et svar, det er lidt sent, derfor ved jeg at min tekst er blevet et "mess" men det var lidt svært at forklare.

Hilsen Jacob
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 03:54 #1
Avatar billede jacobtc Nybegynder
16. januar 2008 - 09:20 #2
Et kabelmodem? Jeg kører jo fibernet, er det det samme? :P har jo engang kørt med modem xD 56k :P
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 12:26 #3
ja der er ikke nogen forskel...

opsætningen af routeren foregår på samme måde for det er den boks som sidder før routeren som levere internet ip'en til routeren...
Avatar billede jacobtc Nybegynder
16. januar 2008 - 16:12 #4
Problemet er at hvor der i guiden du linkede står" You do not have to change the default settings unless your ISP has given you specific DNS information which must be configured." der har jeg prøvet at stille den til at hente den DNS automatisk, men det eneste der sker efter det, er at jeg bliver smidt tilbage til den samme side igen.
Ved virkelig ikke hvad der kan være galt. Kan det være selve den box, fordi at jeg kan ikke få nogen IP automatisk, når jeg er sluttet på routeren. Forstår det virkelig ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2008 - 17:21 #5
når du blive smidt tilbage til den samme side så er det vel fordi du er færdig med opsætningen.... og burde kunne se din ip og dns under router status...
for hvis du selv skal ind og sætte dns og ip op manuelt kræver det jo at du har fået adresserne af din udbyder
Avatar billede jacobtc Nybegynder
16. januar 2008 - 18:10 #6
Nej jeg bliver smidt tilbage til den side hvor jeg kan vælge om den få en DNS automatisk eller skrive en ind, men hvis jeg f.eks skriver 192.168.1.1 i boksen, så kommer jeg videre, jeg kan godt blive færdig med installationen af routeren, men problemet består i at jeg uanset hvad ikke kan komme på nettet, har prøvet så mange forskellige opsætninger men ingen hjælper, har også prøvet at resete routeren og boxen i forskellige rækkefølger, bare som en desperat udgang :O Jeg har bare en stor mistanke til at det er selve udbyderen, altså den box som ikke giver min router lov, fordi at jeg kan gå ind på svenet.dk og logge ind, og derfra kan jeg fravælge forskellige computere, og se IP'en på dem. Jeg tror jeg er ved at blive sindsyg :O
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 05:26 #7
du skal under basic settings sætte den yes ved does your internet connection require a login... og så selvfølgelig bruge det som du har fået af udbyderen...

på side 3-4 kan du se hvordan det sættes op på routeren....
http://kbserver.netgear.com/pdf/wgr614v6_ref_man_20Apr05.pdf
Avatar billede jacobtc Nybegynder
17. januar 2008 - 10:45 #8
Så ok, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem, altså når jeg ikke har routeren slået til, så skal jeg skrive et specielt brugernavn og kode, men det er jo kun første gang, så smider den mig ind i systemet. Er det så det samme brugernavn og kode jeg skal skrive der?
Avatar billede jacobtc Nybegynder
18. januar 2008 - 14:33 #9
Det virker stadig ikke :(
Vil det hjælpe at købe en ny router? Måske den nye D-link 655?