Avatar billede re-flex Nybegynder
15. januar 2008 - 16:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forwarding af porte

Hej alle, håber på at kunne få lidt hjælp da jeg er 100% noob til netværk og opsætning, især mht. trådløs netværk.

Jeg har netop sat en trådløs router op (Asus WL-500W) og det fungere også helt fint. Satte den op med noget kryptering uden problemer. Men jeg ønsker at forware en port, men kan ikke rigtigt finde ud af det.

Hvis jeg tilslutter min computer til min Cybercity router med kabel, så er der ingen problemer mht. forwarding af portene. Her har jeg en lokal IP som hedder 10.0.0.3.

Hvis jeg så er tilsluttet trådløs til min Asus router, så kan jeg ikke forwarde og min lokale IP ændre sig til 192.162.1.3. Kan se der er noget som hedder Port Trigger i konfigurationsprogrammet fra Asus, men ved ikke helt hvad jeg skal skrive.

Håber der er en som kan hjælpe ?

Med venlig hilsen
Jakob Laursen
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. januar 2008 - 20:30 #1
Har du prøvet at disable DHCP server på routeren og tildele den en IP i samme range som dine computere, herefter sætte flytte kablet til en switch-port og så forwaredt inde fra modemet?

Det ville være mit umiddelbare bud :-D
Avatar billede re-flex Nybegynder
15. januar 2008 - 21:04 #2
Hahaha... Rigtigt svar, men du får ikke pointene, eftersom du fik svaret fra mig... Hehe... Du skulle have haft et andet brugernavn...

Ses, Jakob
Avatar billede old-faithful Praktikant
15. januar 2008 - 21:10 #3
Hehe, jep.