Avatar billede brianh Nybegynder
14. juni 2001 - 12:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Directx 8.1 uninstall ?

er det muligt at afinstallere Directx 8.1?

jeg har installeret en betaversion af den, som jeg hentede på tweak.dk, men nu kommer der fejlmeddelelse om, at versionen er udløbet, hver gang jeg starter windows, spil eller andet, der bruger Directx...

Derfor ville jeg gerne ha\' den fjernet så jeg kan installere 8.0a i stedet...
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 12:50 #1
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2001 - 12:52 #2
directx har normalt ingen udløbs dato på, da dette er freeware, så det må være et andet program, du har prob. med.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 12:52 #3
Hvis den ligger i en mappe, er der som regel en uninstall med i mappen, den bruger du!
Avatar billede carpediem Nybegynder
14. juni 2001 - 13:09 #4
Med mindre http://www.directxbuster.de/ tror jeg ikke du kan afinstallere directx.
Her er hvad der står på microsofts side:
NOTICE: After installation, the DirectX 8.0a run time cannot be uninstalled. DirectX is a system component. It cannot be uninstalled without reinstalling your operating system.
Avatar billede brianh Nybegynder
14. juni 2001 - 13:10 #5
hmmm.. nu har jeg prøvet directxbuster, som da osse fik afinstalleret 8.1, men det har ikke løst problemet...
så her er lidt yderligere info:

når jeg kører directx diagnostics kommer følgende fejlmeddelelser:

\"Microsoft Direct3D
This pre-release version of DirectX has expired, please upgrade to the latest verision from http://www.microsoft.com/directx\"

og

\"Microsoft DirectDraw
Beta DirectDraw Expired, Please Update\"

og

\"Microsoft DirectInput
This pre-release version of DirectX has expired, please upgrade to the latest verision from http://www.microsoft.com/directx\"

Så fejlen(e) ligger altså et eller andet sted i forbindelse med Direct3D og DirectInput...
Avatar billede gitrian Nybegynder
14. juni 2001 - 13:13 #6
Kharder >> Der er udløbsdato på, da det er en betaversion

Retaxes >> Der medfølger ingen uninstall med DirectX

www.tweakup.dk har de et par forskellige uninstallere til DirectX - prøv dem
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 13:17 #7
Dårlig programmerings etik.
Avatar billede brianh Nybegynder
14. juni 2001 - 13:44 #8
stadig ingen løsning... ;-((
samme fejlmeddelelser ved spil og andet...
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 13:49 #9
Har du prøvet med nye drivere ti dit grafikkort?
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 13:50 #10
Prøv at sætte datoen f.eks. 14 dage tilbage.
Ellers så tror jeg den står på Reinstallering, eller du må vente til der kommer en Final version.
Avatar billede brianh Nybegynder
14. juni 2001 - 13:54 #11
hæhæ... jeg fandt løsningen nogenlunde samtidig med at makse må ha\' skrevet sit indlæg, så han løber med pointene...

det er nok lidt pinligt, men problemet var, at jeg i forbindelse med min formattering og genintallering ikke kiggede godt nok på datoen, som åbenbart syntes vi befandt os i år 2006... ;-)

men tak til alle for inputs...
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 13:55 #12
makse> Det har jeg prøve mange gange med programmer der er udløbet, det er adrig lykkedes for mig at snyde på den måde ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
14. juni 2001 - 13:58 #13
Takker for point. :)

Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2001 - 13:58 #14
Den var god, år 2006! Du skal gøre som jeg, brug et atomur til at holde styr på dine datoer og årstal.
Ellers tak for sangen;o)
Avatar billede brianh Nybegynder
14. juni 2001 - 13:59 #15
LOL
god idé retaxes ;-)