Avatar billede knagen7100 Novice
14. januar 2008 - 20:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at importerer mail fra Outlook Express til Windows

Jeg har forsøgt at importerer mine mails fra min gamle Outlook Ekspress til Windows Mail uden held.
Jeg har kopieret denne mappe:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\*En masse tal og bogstaver*\Microsoft\Outlook Express

Når jeg nu går ind i windows mail og bruger funktionen importer og vælger mappen hvor mine dbx filer ligger påstår den at der ikke ligger nogen filer den kan bruge. Hvad gør jeg ?
Avatar billede kresten112 Nybegynder
14. januar 2008 - 21:17 #1
Nu kender jeg ikke til Windows Mail, men hvis det var Outlook Express du ønskede at importere til, så skulle du placere dine dbx-filer i den tilsvarende mappe under din profil på din nye computer/dit nye styresystem.

Findes der ikke en Lagringsmappe i Windows Mail ligesom den du kopierede fra i Outlook Express?
Avatar billede knagen7100 Novice
14. januar 2008 - 21:26 #2
Jeg vil jo sådan set give dig ret i at man bare kunne placere filerne i tilsvarende mappe i Windows Mail. Men det var jo lettere at bruge importer funktionen i stedet. Men jeg prøver lige den løsning du skriver.
Avatar billede knagen7100 Novice
14. januar 2008 - 21:30 #3
Hmm, det ser ikke ud til det er løsningen. Jeg kan ikke se nogen kendte mappe i laringsmappen i Windows mail.
Avatar billede kresten112 Nybegynder
14. januar 2008 - 21:38 #4
I outlook kan man finde den ved at gå ind i Funktioner --> Indstillinger --> Vedligeholdelse. Findes der noget lignende i Windows Mail? Som sagt, gætteri fra min side.
Avatar billede knagen7100 Novice
14. januar 2008 - 21:52 #5
Jeg har fundet lagringsmappen. Jeg er nødt til at have noget mere kvalificeret hjælp og ikke bare  gætterier.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. januar 2008 - 23:14 #6
Hmm, der burde ikke være problemer med at importere .dbx filer i Windows Mail.
Når du vælger at importere, prøver du så at importere hele mappen på én gang?
Kan du ikke klikke videre, så mappen åbnes, så du kan Indbakke, Udbakke, Klade osv.
Her skulle du kunne vælge prik i "Alle mapper"
Avatar billede knagen7100 Novice
15. januar 2008 - 19:01 #7
Jeg vælger mappen hvor mine .dbx filer ligger. Her skriver Windows Mail så: Ingen elementer svarede til dine søgekriterier. Hvis jeg går ind i "stifinder" på Vista kan jeg se de mapper jeg hvad i Outlook Express, med efternavnet .dbx.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2008 - 19:24 #8
Mon det er et lign. problem som her?
http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/browse_thread/thread/be4da9fefad9fe9e

Ellers kan jeg ikke lige gennemskue hvor det går galt.  :-(
Avatar billede knagen7100 Novice
15. januar 2008 - 20:17 #9
Tak for hjælpen vejmand. Det løst mit problem.

Fra dit link: fik det løst ved gå til roden af drevet og så finde mappen, markere den uden
at åbne den.¨

Lig et svar og der er point.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. januar 2008 - 20:20 #10
Velbekomme, godt du fik det til at funke.  :-)