Avatar billede bnji Nybegynder
14. januar 2008 - 14:50 Der er 9 kommentarer

Intet inet?

Hejsa.

Jeg har sat netværksstikket i min bærbar - Dell Latitude d620 . får en IP addresse men kan hverken gå på messenger eller på nettet.

Nogen forslag ? :)
Avatar billede htx98i17 Professor
14. januar 2008 - 15:46 #1
hvilken ip adresse får du og og hvad er din gateway?
Avatar billede bnji Nybegynder
15. januar 2008 - 11:11 #2
10.0.0.181 som er i vores dhcp range og en gateway på 10.0.0.1 :)
Avatar billede htx98i17 Professor
15. januar 2008 - 11:21 #3
Har andre computere på netværket forbindelsen til messenger og "nettet" som jeg går ud fra er din internet explorer eller en anden browser?

Tjek din gateway om der er åbnet for de porte du skal bruge, browsere port 80, mail port 110 og 25, messenger port et eller andet...

Tjek at netforbindelsen indstillinger er sat til automatisk, så subnet hentes automatisk
Avatar billede bnji Nybegynder
15. januar 2008 - 11:55 #4
Jeg har prøvet på flere netværk og hverken Firefox safari ie 6 eller 7 virker :)

Den er sat til automatisk.
Avatar billede htx98i17 Professor
15. januar 2008 - 12:00 #5
Så du har forsøgt at sætte din bærbar til flere forskellige netværk som har andre computere der kan benytte browser etc.

Man kan sige, så får din computer forbindelse til det netværk den skal have forbindelse til, da du får ip og dns. Og indstillingerne i netværkets router er i orden, da der er hul igennem på de andre computere.

Så må det være en firewall i din bærbar som skal åbnes for.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
15. januar 2008 - 20:39 #6
Det kan også väre DNS'en.
Tjek at du får den rigtige DNS
Avatar billede bnji Nybegynder
16. januar 2008 - 10:02 #7
Hmm prøver lige firewall'en.
Avatar billede bnji Nybegynder
17. januar 2008 - 12:41 #8
Godt så, fejlen fundet. Det var simpelthen Norton 360 der gik ind og lukkede for alt aktivitet. Det er nu fjernet og en anden/bedre antivirus er lagt på..

Point går til dig htx98i17 - tak for hjælpen :)
Avatar billede htx98i17 Professor
17. januar 2008 - 12:45 #9
np