Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 16:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

problemer med login i snitzforum i en iframe

Hej
Jeg har ikke den store forstand på programmering. jeg har en webpublisher hos scannet. jeg har fundet frem til følgende kode, som jeg har indsat i den interne HTML editor:

<iframe id="snitz forum" src="http://h.1asphost.com/mike74/?header=off" frameborder="0" width="890" scrolling="yes" height="800"></iframe>

Kort sagt åbner snitz forum inde på hjemmesiden www.proofoflife.dk, når man vælger debatforum i menuen. Og vigtig er, at man rent visuelt ikke ser skiftet.
umiddelbart ser det fint ud - jeg kan logge ind, men det bliver ligesom ikke registreret...

Er der nogen der har nogle ideer !!!
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 16:26 #1
<ole>

Det er næppe en HTML-fejl, men en fejl på serversiden. Kan du logge ind, hvis du kalder forummet direkte i browseren med:
    http://h.1asphost.com/mike74/?header=off

Eneste fejl, jeg umiddelbart kan se, er, at du har mellemrum i iframe'ens id - det må der ikke være. Det er dog ikke det, der gør, du ikke kan logge ind

/mvh
</bole>
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 17:33 #2
ja, jeg godt logge ind direkte i browseren. har også prøvet at fjerne mellemrummet nu.
men virker stadig ikke...
Avatar billede roenving Novice
12. januar 2008 - 18:02 #3
Men det id, du bruger er i hvert fald ulovligt, og kan sagtens betyde alle mulige fejl ,-(

Måske: id="snitzForum" !-)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 18:04 #4
Prøv at oprette en midlertidig bruger, som vi kan teste med
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 18:18 #5
I kan evt. selv prøve at registrere jer - men ellers prøv "test" pswd "test" lige om lidt......
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 18:26 #6
vær opmærksom på at når I logger ind får I login succesfull efterfølgende og bla bla.....
MEN man kommer ligesom tilbage til udgangspunkt før login, hvis I forstår
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 18:36 #7
All Forums -> Diverse -> FEJL -> OleBole tester

Jeg har ikke problemer med at komme ind  :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 18:36 #8
- hverken med IE eller FF
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 18:50 #9
Hej Ole
logger du ind fra proofoflife.dk ??
der hvor du skriver brugernavn og passwd - bliver det erstattet med
"you are logged on as". dvs kasserne forsvinder....
og i så fald hvorfor kan jeg så ikke ?????????
(bruger selv IE)
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 20:12 #10
Yups. Det har måske noget med dine cookie indstillinger i browseren at gøre. Prøv at tjekke dine indstillinger  ;o)
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 20:27 #11
Ole, du svarede ikke på, når du loggede på fra proofoflife.dk med "test", om der stod "you are logged on as" istedet for kasserne.
Men hvor og hvordan skal mine cookie indstillinger se ud... har checket og de stod til automatisk...
i øvrigt når jeg kører snitz forum direkte i browseren for jeg reklame for 1asphost og google i top. det har jeg ikke inde i proofoflife.dk
det syntes jeg også er lidt mærkeligt. eller hvad ??
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 20:52 #12
'Yups' var svaret på, at jeg fik beskeden i stedet for kasserne  :)

Google annoncerne loades kun, hvis siden ikke er frame'et. Det gør scriptet, der loader dem.
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 21:15 #13
NÅ DA - der er jo så en god ting ved det. det er forhåbentlig kun mig der ikke kan logge ind.
og undskyld jeg ikke fangede svaret, men jeg var opsat på, at du også fik beskeden med succesfull login - og derefter tilbage igen....
Er der så noget bestemt jeg skal kigge efter i browserindstillinger, så framen opdateres efter login.
jeg kan sagtens skrive indlæg og besvare, blot jeg lige indtaster brugernavn og passwd ved oprettelse af disse..
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 21:33 #14
Afhængig af browseren skal du ind i dens indstillinger. Her skal du have fat i noget om beskyttelse af 'personlige oplysninger' - eller noget i den stil. Her skal du tillade cookies i et vist omfang  ;o)
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 21:46 #15
SUPER - satte den på lav, herefter kunne jeg logge ind. Okay Ole du har vist stor tålmodighed. Tusind tak for hjælpen. jeg er nu blevet lidt klogere !!!!
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 21:48 #16
Selvtak ... jeg lister et forsigtigt svar af, så  =)
Avatar billede mike74 Nybegynder
12. januar 2008 - 21:53 #17
Selvfølgelig du behøves ikke gå forsigtigt hos mig... TAK :-)
jeg håber du vil hjælpe en anden gang!!!!!
Avatar billede olebole Juniormester
12. januar 2008 - 22:01 #18
- anytime! Tak for points  ;o)