Avatar billede newman Nybegynder
12. januar 2008 - 12:17 Der er 3 kommentarer

Flash og PHP?

Hej Eksperter
Jeg er i gang med at lave et redesign af zinco.dk i Flash. - ganske enkelt fordi jeg er bedre til Flash end HTML. Men mit spørgsmål til jer drejer sig om "kontakt" linket på www.zinco.dk. Jeg vil gerne lave noget ligende på det nye site. Altså hvor man kan skrive en mail til en bestemt modtager direkte fra siden og samtidig afkrydse nogle felter og dermed bestiller nogle brochurer.

Desværre er jeg slet slet ikke kendt i php, så hvis der er nogen af jer derude der kan forklare mig hvad jeg skal gøre eller finde en tutorial vil jeg være meget taknemlig - jeg har allerede fundet en turorial over selve maildelen på http://www.flashforum.dk/forum/viewtopic.php?t=108 så hvis der er nogen af jer der dertil kan tilføre afkrydsningsmulighederne vil det også være en kæmpe hjælp.

På forhånd tak
Avatar billede rookieboy Nybegynder
12. januar 2008 - 14:05 #1
Der er flere løsninger ud over lige PHP. Du kan også anvende ASP, ASP.NET, ColdFusion mf.

Du skal bare have fat i et serverside script der kan modtage data fra flash, og sende dette videre til en mail modtager.

Årsagen til at jeg nævner andre teknologier end lige PHP er, at det er serveren der afgører hvilke scripts der kan afvikles.

Jeg vil gerne maile dit et af mine ASP scripts.
Avatar billede newman Nybegynder
12. januar 2008 - 14:29 #2
Ja okay. ASP er så bare et betalingsprogram hvorimod PHP er opensource er det ikke rigtigt. Det var egentligt derfor jeg valgte PHP.

Men hvis du har noget jeg kan bruge er jeg naturligvis meget interesseret.
Tak for svar
Avatar billede wilweb Nybegynder
13. januar 2008 - 12:13 #3
Hvad ASP er da lige så gratis som PHP. Det er da kun hvis du skal have en windows server selv..
Gå ind på HTML.dk de har en rigtig god ASP tutorial eller PHP tutorial på http://www.phpartikler.dk/index.php