Avatar billede edux Nybegynder
14. juni 2001 - 10:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Jeg er nybegynder...

Hej, jeg kunne godt tænke mig at lære at programmere små PC-programmer. Men hvilket program skal jeg bruge? Jeg er jo helt nybegynder - så måske er der nogle gode programmer, som tager hensyn til lille-mig? :-)

Med venlig hilsen,
Ole Pettersen
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 10:28 #1
Visual Basic er en god start. Basic som programmeringssprog er nemt at lære, og den grafisk brugerflade gør, at du ikke behøver at kode så meget for at opnå resultater.

/nuno
Avatar billede ellebaek Nybegynder
14. juni 2001 - 10:31 #2
Jeg vil foreslå dig at bruge delphi ...
det minder om Visual basic, bortset fra der er nogle nemme lessons man kan gå igennem, og lære det på den måde !
Avatar billede edux Nybegynder
14. juni 2001 - 10:33 #3
Nunu >> Det var hurtigt svar - tak for det :-)

Hvad koster Visual Basic? Findes der gode bøger om dette program på ordentlig dansk? Eventuelt at finde på biblioteket?

/Ole Pettersen
Avatar billede jimse Nybegynder
14. juni 2001 - 10:36 #4
Visual Basic er en rigtig god start.
Køb eller lån også bogen \"start på visual basic 6.0). Den giver en masse gode eksempler man kan arbejde videre med.
Avatar billede fastpoint Nybegynder
14. juni 2001 - 10:37 #5
java!
Det er let, minder om c++ og datamatiker skolerne lærer eleverne dette:)
Avatar billede blood Nybegynder
14. juni 2001 - 10:42 #6
edux >> Jeg kan se at du er en ny bruger på eksperten.
Men her på eksperten skal man regne med at man får svar inden 5 minutter.
Om dagen er der i gennemsnit 120 bruger online på siden og om nappen på hverdage er der ca. 20-40 bruger online :o)

Hvis man er nybegynder skal man starte med Visual Basic og efterhånden gå videre til C og C++
Jeg startet selv på C++ fra starten fordi jeg er god til web-sproget PHP. C++ og Php liner meget hinanden.

Jeg kender ikke så meget til VB men jeg mener at det liner meget ASP hvis du kan programere i det!
Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 10:42 #7
edux> uha - Visual Basic er en halv dyr affære........ en simpel Learning Edition koster ca. 1000 kr.

http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1374580

mens Professional og Enterprise udgaverne koster hhv. ca. 5-6000 og 11-12000

Litteratur ved jeg ikke rigtig noget om. Jeg bruger bare hjælpesiderne på nettet når der er noget jeg ikke kan finde ud af.

bl.a. http://msdn.microsoft.com/library/default.asp

/nuno
Avatar billede edux Nybegynder
14. juni 2001 - 10:44 #8
ok! Det lyder som om der er enighed om, at jeg bør se nærmere på VB. Men hvad med prisen? Det er vel et pænt dyrt program :-(

Kan man downloade en demoversion et eller andet sted? Jeg kunne ikke finde hos microsoft.com

/Ole Pettersen

Avatar billede nuno Nybegynder
14. juni 2001 - 11:53 #9
edux> med mindre du har *ahem* lyssky forbindelser ;)

så ER det dyrt......... specielt de fulde versioner der kan det hele.

Learning edition koster 961,- (1030,- inkl. forsendelse), jeg kender den godt nok ikke, men kunne forestille mig, at den er ret \"skrabet\". Men som navnet antyder er den sikkert aldeles glimrende at lære ud fra.

/nuno
Avatar billede mzg Nybegynder
14. juni 2001 - 11:54 #10
DU kan også bestille et gammelt nummer af datatid.
December 2000 og få deres Gratis cd med på den ligger der Delphi 4.0 standart fuld version et godt alternativ til VB som jo koster fra 1000kr og opefter. prøv det!!!
Avatar billede edux Nybegynder
14. juni 2001 - 12:20 #11
mzg >> Men er Delphi gratis? Har udgiveren eventuelt en webadresse så jeg kan læse mere om det program?

/Ole Pettersen
Avatar billede mzg Nybegynder
14. juni 2001 - 13:37 #12
Ole >> Du kan læse om Delphi på www.borland.com

ellers se

www.it-svar.dk og søg delphi 40.