Avatar billede fucke Nybegynder
11. januar 2008 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søge optimering.

Hej, jeg har købt følgende domæne: http://www.pierre-studio.dk

Mit problem er at sitet ikke kommer frem når man søger på det. Ligemeget om man så søger på pierre-studio.

Jeg er godt klar over at søge optimering er an kæmpe process og at man kan betale sig fra det. Men det jeg er interesseret i er bare at siden skal komme frem når man søger på +frisør +århus osv. ikke noget med at den skal være det første resultet eller noget.

Nogen hints til hvordan jeg opnår det?

Mit andet domæne: behind.dk kommer fint frem når man søger på behind i google, og det har jeg ikke gjort noget for...
Avatar billede keysersoze Guru
11. januar 2008 - 17:28 #1
Domænet er ret nyt - først registreret 2007-11-08 - og det er første forhindring. Den eneste rigtige måde søgemaskinerne kan finde dig på er ved at du gør opmærksom på at siden findes på sider der allerede er indekseret. Dette har du umiddelbart ikke gjort før oprettelsen af dette spørgsmål så nu er du allerede lidt på vej - men skal det gå hurtigere og bedre skal du sørge for at din side bliver synlig i form af links på andre hjemmesider, jo flere links jo bedre.

Skal du nå lidt mere end bare at blive opdaget er der lidt læsestof her; http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/

Generelt ellers til siden kan meget kort bla siges, at IE7 ikke viser den på samme måde som FF, det er en god idé at inkludere javascript fremfor at lægge det inline, Det er en god idé at have doctype som første linie da nogle browsere ellers kan fejlfortolke din side
Avatar billede fucke Nybegynder
12. januar 2008 - 11:45 #2
Hej, tak for svaret. Hvorfor mener du at det er bedre at inkludere javascript fremfor at skrive det inline? Ved godt at der er problemer med at sitet ikke er ens i IE og Fox, jeg burde nok lave forskellige stylesheets.
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2008 - 12:09 #3
Jo mere "ligegyldigt" snaks der er i toppen af koden jo længere ned på siden kommer det egentlige indhold - og det er det vi er interesseret i at få så langt op i koden som muligt.
Avatar billede keysersoze Guru
17. marts 2008 - 17:45 #4
lukketid?