Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 00:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal jeg afslutte linket?

<p align="right"><a href="http://www.domain.dk/linj.html">Tekst</a>

Skal jeg afslutte linket med </p> ???

Det starter jo med <p
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2008 - 00:54 #1
Hvilken standard skriver du imod ?-)

-- i alle nyere standarder skal et p-tag afsluttes, men det er ikke obligatorisk i html 4 (men giver dog en valideringsfejl !-)

Så hvis du absolut vil omkranse linket med et p-tag skal det også i koden være omklamret af dette tag !o]

-- en anden sag er så, at det ikke er absolut nødvendigt, og kan kodes på mange andre måder !-)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 01:04 #2
Jeg skriver bare html koderne i notesblok..... ;) Giver det mening?
Avatar billede snappi-v Nybegynder
11. januar 2008 - 01:08 #3
Et enkelt svar at <a> er  et link og <p> er et afsnit dvs. du har lavet et
<afsint><link> og skal afsluttes </link></afsnit>

Hvis du har mod på mere, vil jeg anbefale dig at læse nogle ressourcer omkring HTML kodning.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2008 - 01:15 #4
<ole>

"Jeg skriver bare html koderne i notesblok..... ;) Giver det mening?" >> Ja, absolut. Derudover er roenvings svar helt korrekt  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2008 - 01:16 #5
Hvilken doctype bruger du ?-)

Bruger du html4(.01) eller senere bør du _altid_ afslutte p-tags ...

Prøv at kigge på indexDot: http://blooberry.com/indexdot/html/index.html !-)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 01:25 #6
Jeg ved faktisk ikke om jeg skriver html4. Jeg sætter bare html koderne ind i noresblok, gemmer dem som .html fil og uploader dem. Og det virker tilsyneladende fint. Ha ha

Skal jeg afslutte linket med </p> for at undgå fejl på min side?
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2008 - 01:34 #7
Gør det, ja !-)

-- og har du ingen doctype på, er det faktisk ikke et validt html-dokument efter 1998 (?) ...
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2008 - 01:35 #8
Om man skal køre i venstre side eller højre side, afhænger af hvilket land, man kører i. Det er man altså nødt til at sætte sig ind i, inden man sætter sig ind i bilen, hvis man vil køre sikkert.

På samme måde er du nødt til at sætte dig ind i HTML, hvis du vil skrive det 'sikkert' - uden fejl på siderne. Om du _skal_ afslutte et p-tag, kommer, som roenving anfører, anpå den standard du skriver mod. Gør du det, er du dog altid på den sikre side  ;o)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 01:42 #9
Det er en meget spændende snak, men jeg ser det nu ikke for så vigtigt, for alle kan jo læse min side og der er ikke nogle meddelelser om fejl. Er det ikke kun hvis man er it specialist at det tilsyneladende giver mening? Jeg har nemlig lige pt. svært ved at se meningen med det fordi min side virker. Men jeg ved altså heller ikke rigtigt noget om det I fortæller, så det er måske en årsag
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 01:44 #10
Det der <p der, er det bare et linieskift?
Avatar billede roenving Novice
11. januar 2008 - 01:52 #11
Et p-tag betyder paragraph, på dansk tekst-afsnit, f.eks. i aviserne sådan et, der startes med en indrykning, er fuldt alignet osv. ...

-- og der er også mange der cykler mod færdselsretnngen og det fungerer ganske udmærket ved at gøre det på fortovet i en mindre nordjysk flække, og den, der gør det, synes sikkert også, at det gør det også¨i storbyen ...

-- det er bare de gående, der må flygte til siderne, når cyklisten kommer ,-(

-- dagens browsere er indrettet til at lave en hulens masse fejlretninger i koden (de er simpelthen nødt til det, hvis de vil vise bare en brøkdel af nettets sider !o), men den kommer ikke til at holde i fremtiden, da man kan fremstille browsere, der er en faktor 10 hurtigere og mindre, hvis koden er skrevet bare rimeligt i orden, og sikkert en faktor 100, hvis den er helt korrekt !-)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 02:03 #12
I får "fejlkodningen" til at lyde så dramatisk, men hvis I er IT specialister så er det jo også i orden. Jeg har bare ikke nok indsigt i at rette alle de fejl, der sikkert er på min side, og så er jeg tilmed doven så jeg får det heller ikke lært, det må jeg indrømme.

Men rart at I øser ud af Jeres ekspert viden, måske jeg vågner op en dag. ;-)
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
11. januar 2008 - 02:05 #13
Hvis jeg vil skrive linket uden <p har I så et forslag til det? Den indrykning er da en fejl fra starten.

<p align="right"><a href="http://www.domain.dk/linj.html">Tekst</a>
Avatar billede w13 Novice
11. januar 2008 - 10:40 #14
Avatar billede privatdetektiverne Nybegynder
14. januar 2008 - 18:08 #15
w13 opret svar
Avatar billede w13 Novice
14. januar 2008 - 18:52 #16
Jamen oki! :)