Avatar billede oggi Nybegynder
10. januar 2008 - 21:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

drev kan ikke se cd-rom

Jeg har to drev: et dvd-drev og et cd-brænder-drev.
dvd-drevet fungerer normalt.
cd-brænder drevet er anført som: cd-rw-drev(E):
Det brænder fint på et rw-medie, men lægger jeg en cd-rom i drevet, meddeler den, at der ikke er noget medie i drevet. Dette gælder uanset om det er en tom eller en indspillet cd-rom.
Jeg har en fornemmelse af, at det er noget med registreringsdatabasen, men hvor ? eller er jeg nødt til at lave en repair ?
Avatar billede haverslev Novice
10. januar 2008 - 21:24 #1
Prøv følgende. Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede oggi Nybegynder
10. januar 2008 - 21:45 #2
der var hverken Upperfilters eller Lowerfilters på det ævnte sted.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 22:14 #3
Prøv at slet ide-controlleren til drevet i enhedshåndtering og genstart.
Rens det evt. for støv. Eller med en rense cd.
Avatar billede oggi Nybegynder
10. januar 2008 - 22:33 #4
Jeg kan ikke finde nogen IDE-controller til drevet i enhedshåndteringen. Der er kun IDE ATA/ATAPI-controllere.
Det med snavs lyder ikke sansynligt, den brænder jo på cd-rw-rom.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 22:55 #5
Der er kun IDE ATA/ATAPI-controllere..yeps, prøv at slet den fra enhedshåndtering, og genstart.,.2. gange.
Avatar billede oggi Nybegynder
10. januar 2008 - 23:05 #6
Der er Primær IDE-kanal, Sekundær IDE-kanal og SiS PCI IDE-controller. Skal de slettes alle tre eller kun en enkelt af dem ?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 23:28 #7
Den hvor at drevet er tilsluttet er nok.

ellers find en updatering til dit chipset.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. januar 2008 - 20:14 #8
"Det med snavs lyder ikke sansynligt, den brænder jo på cd-rw-rom."

Netop derfor lyder det sandsynligt at det ER snavs!
Avatar billede oggi Nybegynder
12. januar 2008 - 14:49 #9
JS-
Jeg tror vi taler forbi hinanden. Drevet kan skrive på cd-rw (og læse cd-rw)og det finder selv frem til at at det er cd-rw, enten det er en brugt cd-rw eller en hel ny.
Men hvis der kommer en cd-r i drevet (ny eller indspillet), er registreringen: ingen cd i drevet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. januar 2008 - 15:41 #10
måske det er nogle dårlige skiver du har købt..?
-
Men har du prøvet at slette controlleren..?
Avatar billede oggi Nybegynder
14. januar 2008 - 00:50 #11
Så har jeg prøvet at slette IDE-controlleren. Det hjalp ikke.
Det er ikke dårlige skiver !
Hverken fabriksindspillede cd´er eller nye cd-r(Verbatim) giver nogen reaktion i drevet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. januar 2008 - 07:22 #12
Du kan prøve et andet kabel, eller drevet i en anden pc.
Ellers er jeg blank.
Avatar billede oggi Nybegynder
29. februar 2008 - 03:19 #13
Jeg nøjes med cd-rw indtil videre