Avatar billede acw Nybegynder
10. januar 2008 - 12:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ukendte filtyper - default operation

Hej,

Hvordan får man xp til at sætte et default program til at åbne file extensions der ikke er registreret af xp? Altså, hvis xp ikke kender filen og man dobbeltklikker, skal filen åbnes i et bestemt program...
Avatar billede acw Nybegynder
10. januar 2008 - 12:05 #1
og jeg tænker på en generisk løsning != registrere filtypen. For hvad så med den næste ukendte?
Avatar billede kurniel Nybegynder
10. januar 2008 - 15:10 #2
Højreklik på filen, vælg "åben med/vælg program/ så kan du finde programmet på listen, huske flueben i "brug altid det o.s.v". hvis programmet ikke er på listen kan du vælge " gennemse" og derefter finde programmet.glem ikke fluebenet, så ken xp huske det til næste gang. Dette er nødvendigt at gøre ved alle typer ukendte filer, og det forudsætter at du har et program de kan håndtere filen
Avatar billede acw Nybegynder
10. januar 2008 - 15:23 #3
som jeg forklarede leder jeg efter en generisk løsning til alle ukendte filtyper. alt det andet gejl med at registrere hver ukendt filtype er ikke det jeg leder efter
Avatar billede acw Nybegynder
15. februar 2010 - 16:45 #4
lukker