Avatar billede fazli Nybegynder
09. januar 2008 - 22:21 Der er 3 kommentarer

Remote online

Jeg vil gerne have at et site viser hvormange online der er på et andet site, fx:

Site A har 5 brugere online, det står på siden. Site B vil gerne vise at Site A har 5 brugere online ved at lægge det ud på Site B. Hvordan gør jeg det :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
23. januar 2008 - 19:57 #1
Uha. Det lyder umildbart som en svær én. Jeg har tidligere forsøgt at få forskellige servere til at kommunikere uden held. Men jeg ville tro at hvis besøgstallet fra side A gemmes i fx en txt fil på A's server, kan du vise indholdet af denne .txt (el. .log, eller hvad du vil bruge) på side B. Dette burde kunne lade sig gøre i PHP.
Avatar billede fazli Nybegynder
03. februar 2008 - 16:54 #2
Tak skal du have. Kender du umiddelbart nogle gode scripts som gør dette ?
Avatar billede kallesen01 Nybegynder
04. februar 2008 - 22:23 #3
Jeg ved at Kasper TSW , fra udvikleren.dk , har et script, eller har haft det på hans hjemmeside , udvikleren.dk hvor man kan se hvor brugeren er "set sidst" , og den har været som artikel på den side..

- Dette er IKKE for at gøre reklame for et andet site, kun for at hjælpe fazli frem til en løsning -
Kenneth!