Avatar billede bogologo Nybegynder
09. januar 2008 - 00:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke "finde" det trådløse netværk

Først lidt info:
OS: Win XP pro
Router: Belkin Wireless G Router (723Model: F5D7230-4)
Router-Security: WPA/WPA2 - SPK
Wireless netkort: Ralink RT2561T

Problem:
Jeg har installeret driveren fra Ralinks hjemmeside, og det hele kørte som smurt.

Driveren er installeret, jeg tænker det var da dejligt det gik så nemt. og straks vil jeg ind og koble computeren på det trådløse netværk.
- Her opstår problemet så. Jeg kan ikke se netværket.

Det skal siges, at jeg har en bærbar computer hvor jeg sagtens kan se netværket og koble mig på det.

Jeg har prøvet at ændre sikkerheden til både WEP og helt fjernet den, det gjorde heller ikke nogen forskel. Har også prøvet at slukke for netkortet, og ligeledes routeren, det hjalp lige lidt.

Mit spørgsmål går nu på, om der er nogen der har oplevet lignede, har et hint til hvad jeg kan gøre, ja alle gode råd tæller.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. januar 2008 - 00:41 #1
Jeg har kun en enkelt kommentar, og det er at jeg har et enkelt ralink netkort som jeg aldrig har fået til at virke, jeg har endda fået en ellers velfungerende PC til at gå ned bare ved at køre driverinstallationen fra ralink.
Hvis andre har gode erfaringer med ralink, har jeg nok bare været uheldig. men jeg vil i hvert fald ikke røre det mere.
Og så lidt mere konstruktivt: er der i softwaren et sted hvor man kan tænde eller slukke for netkortets radio. de eneste gange jeg har oplevet at man ikke kunne finde netværk er når antennen er slukket, enten af en knap på computeren (typisk på bærbare med indbygget trådløst netkort) eller i opsætnings-softwaren
Avatar billede bogologo Nybegynder
09. januar 2008 - 00:58 #2
ja man kan slukke for radioen, det var det jeg mente med at slukke for netkortet:)
har jeg nemlig prøvet, altså at slukke og tænde igen.

men jeg vil give dig ret i at det ikke virker til at være den bedste producent.
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. januar 2008 - 02:14 #3
Er SSID-broadcast slået til på routeren?
Avatar billede bogologo Nybegynder
09. januar 2008 - 02:23 #4
old-faithful: ja det er det, ellers ville jeg godt kunne forstå hvorfor jeg ikke kan finde det:)
Avatar billede krille09 Nybegynder
11. januar 2008 - 21:52 #5
har samme problem, med at den ikke vil finde routeren
Avatar billede bogologo Nybegynder
13. juni 2008 - 14:44 #6
lukket