Avatar billede -ace Nybegynder
08. januar 2008 - 15:12 Der er 3 kommentarer

Ingen forbindelse til internettet

Hejsa, jeg har et lille problem med min Debian server, der er simpelthen ingen forbindelse til internettet fra den - eller til netværket overhoved for den sags skyld.
Vi er lige skiftet til Dong Energy fibernet herhjemme, og i den forbindelse en ny router også, men den har virker fint med den også, den er bare holdt op med at virke i løbet af natten :S

Kan ikke pinge GW, eller ud på nettet, men kan pinge maskinens egen ip og 127.0.0.1.
Når jeg laver en "arp" kommando skriver den 192.168.1.1 og så (incomplete) under HWaddress - går ud fra det er der problemet ligger, men hvad kan man gøre for at afhjælpe det problem?

Det skal lige siges, at hvis jeg sætter et krydset kabel mellem Debian maskinen og en XP maskine og giver dem IP adresser manuelt kan de sagtens pinge hinanden.
Avatar billede lassebm Nybegynder
08. januar 2008 - 15:34 #1
hvor pinger du 127.0.0.1 fra og hvor pinger du maskinens egen ip fra ?
127.0.0.1 er jo en loopback addresse...

Hvad giver ifconfig ???
Avatar billede lassebm Nybegynder
25. januar 2008 - 09:59 #2
???
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. marts 2008 - 13:41 #3
Kom du videre?