Avatar billede maijen Nybegynder
07. januar 2008 - 15:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke insta. XP, får melding kan ikke finde harddisken?

Jeg har forsøgt at insta. XP på en bærbar pc, hvor jeg har glemt logon-koden til...
Så langt så godt, når jeg sætter cd'en i, indlæser den alle filerne, derefter kommer et vindue frem, hvorpå den fortæller mig at den ikke kan finde harddisken...???
Jeg har så prøvet at læse forskellige artikler og spørgsmål/svar omkring problemet her på Eksperten og er kommet så langt, (mener jeg);-) at det måske kunne være fordi, at der mangler driver til ifald bundkortet og sikkert til andet også, skal jeg hente en sådan...? Dog er jeg en ren NOVICE på området og ville gerne have hjælp så det kommer til at fungere.
HJÆLP MIG...
Mai.;-)
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 16:31 #1
Nu starter jeg så med at spørge hvorfor du ikke forsøgte at slette det password
Avatar billede off-line Nybegynder
07. januar 2008 - 20:05 #2
Som du selv er inde på, mangler du sikker nogle drivere. Hvis din harddisk er
en Sata, mangler du måske en Sata driver, som skal installeres sammen med windows,
for at windows kan se harddisken. Men hvis du ikke har den CD, med driver, som
hører til bundkortet, bliver dig et stort arbejde. Hvis du, som du selv skriver,
er ren novice, kan det godt blive for meget, at finde og installere alle de driver,
som du vil få brug for.
Har du formateret (slettet) harddisken? Er du sikker på, at der ikke ligger en
backup af windows på din bærbar? det gør der ofte. Eller fik du muligvis en
recovery CD med, da du købte computeren. Hvis der ligger en backup, kan du
geninstallere ved at trykke på F7 ??? eller en af de andre F.
Hvis du ikke har slettet harddisken, kan du slette dit password, og komme ind.
Avatar billede maijen Nybegynder
09. januar 2008 - 13:23 #3
helqec point til dig...
En af dine mange fremragende artikele guidede mig igemme... noget med SATA...
Hvordan er det lige jeg giver dig point...
Kom igen
Mange tak til jasveq for melding...
Mai ;-)
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 08:12 #4
"Hvordan er det lige jeg giver dig point..."  Ved at markere og acceptere dette svar
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2008 - 12:25 #5
Det er da fint, helgec får point, han hjælper så mange. Men det er nu lidt
sjovt, og første gang,  jeg har set en bruger få point i et spørgsmål, hvor
der slet ikke svares på noget *G*
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 10:22 #6
Det at jeg har lavet nogle guider der heldigvis bruges af mange, herunder "jasveg" berettiger naturligvis ikke til at jeg skal ha` pointene, så for at undgå enhver form for optræk til uroligheder så afvis venligst mit svar og bed i stedet "jasveg" om at lægge et.
Forsat god søndag
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2008 - 13:56 #7
For pokker helgec, du kan da vel se, jeg tar det fra den humoristiske side.
maijen har åbenbart brugt din guide, og det er så hendes måde, at sige tak på.
Det har jeg det da fint med. Det er derimod noget vanskeligt at se, hvad jeg
skulle have point for. Jeg skulle nok ikke have lagt en munter kommentar.
Også god søndag til dig:)
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 19:43 #8
Hvad med lidt respons??
Avatar billede maijen Nybegynder
22. januar 2008 - 11:09 #9
Jeg håber at jeg har gjort der rigtige... helqec point går til dig undskyld tiden uden respons men jeg ligger syg...
Nyd det dejlige vejr.
;-)
Mai.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. januar 2008 - 11:42 #10
God bedring:)