Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 13:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Menuen er forsvundet i IE6 men ikke i FF og IE7

Hjælp
Jeg er ved at opdatere indholdet i nogle filer. Af vanvare er jeg åbenbart kommet til at ødelægge menuen - den virker i hvert fald ikke længere. Det er jo lidt håbløst at rette det, når jeg ikke selv har lavet menuen i sin tid...

Det mystiske er at det stadig virker fint i IE7 og Firefox.

Jeg ved ikke hvor meget jeg skal medsende her - men det lille gule fejl-ikon nederst til venstre siger at fejlen er i filen menu.htm så den indsætter jeg lige her. Sig til hvis de 2 js-filer også bør uploades...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
          <title>Menu</title>

          <style type="text/css" media="screen">
            @import url(style.css);
        </style>
</head>

<body class="itaimenubody">
  <div class="itaimenudiv">
        <div id="itaijsmenudiv" style="margin-top: 20px">&nbsp;</div>
  </div>

  <script type="text/javascript" src="menu/itaimenuobject.js">void(0);</script>

  <script type="text/javascript" src="menu/itaijsmenu.js">void(0);</script>

  <form method="get" id="submitter" action=""></form>

</body>

</html>

Fejlbeskeden er i øvrigt "'MenuObject' ikke defineret" - kode 0, linie 3, tegn 1.

Håber nogle kan/vil hjælpe - på forhånd 1000 tak!
Avatar billede w13 Novice
07. januar 2008 - 13:42 #1
Du må lige indsætte koderne fra itaimenuobject.js og itaijsmenu.js så. Det er der, fejlen ligger.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 13:53 #2
okay ;-)

Her kommer itaijsmenu:

document.getElementById('itaijsmenudiv').innerHTML ='<table id="itaijsmenutab" cellspacing="0" class="itaimenutab"></table>';

var menuObj = new MenuObject("itaijsmenutab","menuObj");

/************************************************************************************************

    © CopyRight Itai 2002

    File :    itaijsmenu.js

    Content :    Setup for menu.

    HowToUse :

        menuObj.nodestart("Insert nodetitel here") : starts a node

            menuObj.addleaf("<Insert leaftitel here>","Insert url here","<Insert mouseover text here>","<Insert alternative target here>") creates a menuleaf (Link).

        menuObj.nodeend() : ends a node

        Remark for menuObj.nodestart parameter :

            parameter 1:

                The titel that will be visible on screen for the node.

        Remarks for menuObj.addleaf parameters :

            parameter 1:

                The titel that will be visible on screen for the leaf.

            parameter 2:

                The url that the leaf will link to when clicked.

            parameter 3:

                The text that will appear when the mouse is hovering over the leaf.

                (HTML <TITEL> TAG)

            parameter 4:

                Alternative target used if the linked page should open in a different location that default target.

                Ex: "_blank" for new window.

                To use default target : ""

        Nesting example:

            It is possible to nest nodes within each other:

                menuObj.nodestart("Node 1");

                        menuObj.nodestart("Node 1.1");

                                menuObj.nodestart("Node 1.1.1");

                                menuObj.nodeend();

                        menuObj.nodestart("Node 1.2");

                        menuObj.nodeend();

************************************************************************************************/

menuObj.nodestart("Uddannelsen","uddannelsen.htm","Uddannelsen","");

    menuObj.addleaf("Form&aring;l","uddannelsen.htm#formaal","Form&aring;l","");

    menuObj.addleaf("Forl&oslash;b","uddannelsen.htm#uddoversigt","Forl&oslash;b","");

        menuObj.addleaf("Indhold","uddannelsen.htm#indhold","Indhold","");

        menuObj.addleaf("Pr&aelig;sentation","uddannelsen.htm#uddpraesog1saml","Pr&aelig;sentation","");

        menuObj.addleaf("1. samlingsdag","uddannelsen.htm#udd1saml","1. samlingsdag","");

        menuObj.addleaf("Intro-opgaver","uddannelsen.htm#uddindgangsopgaver","Intro-opgaver","");

        menuObj.addleaf("Opgavel&oslash;sning","uddannelsen.htm#uddopgavelloesning","Opgavel&oslash;sning","");

        menuObj.addleaf("Krav og tips","uddannelsen.htm#kravogtips","Krav og tips","");

menuObj.nodeend();

menuObj.addleaf("Landkort","landkort.htm","Landkort","");

menuObj.nodestart("Helhed - overblik","helhedoverblik/index.htm","Helhed - overblik","");

    menuObj.addleaf("Oversigt over arbejdsmilj&oslash;omr&aring;det","helhedoverblik/arbejdsmiljoomradet.htm","Oversigt over arbejdsmilj&oslash;omr&aring;det","");

    menuObj.addleaf("Akt&oslash;rer i arbejdsmilj&oslash;et","helhedoverblik/aktoreriarbejdsmiljoet.htm","Akt&oslash;rer i arbejdsmilj&oslash;et","");

        menuObj.addleaf("Akt&oslash;rer i arbejdsmilj&oslash;et, bygge & anl&aelig;g","helhedoverblik/byggeanlagsmiljoaktorer.htm","Akt&oslash;rer i arbejdsmilj&oslash;et, bygge & anl&aelig;g","");

        menuObj.addleaf("Love, aftaler og vejledninger","helhedoverblik/loveaftalervejledninger.htm","Love, aftaler og vejledninger","");

        menuObj.addleaf("Arbejdsmilj&oslash;lovene - historisk oversigt","helhedoverblik/arbejdsmiljolovenehistoriskset.htm","Arbejdsmilj&oslash;lovene - historisk oversigt","");

        menuObj.addleaf("Virksomhedens egen indsats","helhedoverblik/virksomhedensegenindsats.htm","Virksomhedens egen indsats","");

        menuObj.addleaf("Systematisk arbejdsmilj&oslash;arbejde","helhedoverblik/systematiskarbejdsmiljo.htm","Systematisk arbejdsmilj&oslash;arbejde","");

        menuObj.addleaf("Ordforklaringer","helhedoverblik/ordforklaring.htm","Ordforklaringer","");

        menuObj.addleaf("Forkortelser","helhedoverblik/forkortelser.htm","Forkortelser","");

menuObj.nodeend();

menuObj.nodestart("Opgaver","opgaver/index.htm","Opgaver","");

    menuObj.addleaf("Pr&aelig;sentations-<br />opgaven","opgaver/presentationsopgaven.htm","Pr&aelig;sentationsopgaven","");

    menuObj.addleaf("Intro-opgaver","opgaver/introopgaver.htm","Intro-opgaver","");

        menuObj.addleaf("* Sikkerheds-<br />gruppen","opgaver/sikkerhedsgruppen.htm","Sikkerhedsgruppen","");

        menuObj.addleaf("* Sikkerheds-<br />organisationen","opgaver/sikkerhedsorganisationen.htm","Sikkerhedsorganisationen","");

        menuObj.addleaf("Sikkerheds-<br />udvalget","opgaver/sikkerhedsudvalget.htm","Sikkerhedsudvalget","");

        menuObj.addleaf("Holdninger til-<br />arbejdsmilj&oslash;et","opgaver/holdningertilarbejdsmiljoet.htm","Holdninger til arbejdsmilj&oslash;et","");

        menuObj.addleaf("Kriterier for et<br />godt arbejdsmilj&oslash;","opgaver/kriterierforgodtarbejdsmiljoe.htm","Kriterier for et godt arbejdsmilj&oslash;","");

        menuObj.addleaf("Pligter efter<br />arbejdsmilj&oslash;loven","opgaver/pligterefterarbejdmiljoeloven.htm","Pligter efter arbejdsmilj&oslash;loven","");

        menuObj.addleaf("Rettigheder efter<br />arbejdsmilj&oslash;loven","opgaver/rettighederefterarbejdsmiljoeloven.htm","Rettigheder efter arbejdsmilj&oslash;loven","");

        menuObj.addleaf("Samarbejdet i sikkerheds-<br />gruppen","opgaver/samarbejdetiSIG.htm","Samarbejdet i sikkerhedsgruppen","");

        menuObj.addleaf("Samspillet med samarbejds-<br />udvalget m.fl.","opgaver/samspilmedSU.htm","Samspillet med samarbejdsudvalget m.fl.","");

        menuObj.addleaf("Virksomhedens-<br />m&aring;l, rammer<br />og politikker &mdash;<br />og sikkerheds-<br /> gruppens arbejde","opgaver/viksomhedensmalrammerogpolitikker.htm","Virksomhedens m&aring;l, rammer og politikker – og sikkerhedsgruppens arbejde","");

        menuObj.addleaf("Arbejdsplads-<br />vurdering (APV)","opgaver/arbejdspladsvurdering.htm","Arbejdspladsvurdering (APV)","");

        menuObj.addleaf("Samarbejdet med eksterne akt&oslash;rer<br />om arbejdsmilj&oslash;","opgaver/samarbejdemedeksterne.htm","Samarbejdet med eksterne akt&oslash;rer om arbejdsmilj&oslash;","");

        menuObj.addleaf("Opgavel&oslash;sning i<br />sikkerheds-<br />gruppen","opgaver/opgavelosningiSIG.htm","Opgavel&oslash;sning i sikkerhedsgruppen","");

        menuObj.addleaf("P&aring;virkning til et<br />bedre arbejds-<br />milj&oslash;!","opgaver/pavirkningtilbedrearbmiljo.htm","P&aring;virkning til et bedre arbejdsmilj&oslash;!","");

        menuObj.addleaf("Formidling","opgaver/formidling.htm","Formidling","");

        menuObj.addleaf("Risikoanalyse og analyse af ulykker","opgaver/risikoulykker.htm","Risikoanalyse og analyse af ulykker","");

        menuObj.addleaf("Kontrol og<br />instruktion","opgaver/kontrolinstruktion.htm","Kontrol og instruktion","");

        menuObj.addleaf("Systematisk udvikling af arbejdsmilj&oslash;et","opgaver/systematiskudvikling.htm","Systematisk udvikling af arbejdsmilj&oslash;et","");

menuObj.nodeend();

menuObj.nodestart("Udviklingsmetoder","udviklingsmetoder/index.htm","Udviklingsmetoder","");

    menuObj.addleaf("Informations-<br>s&oslash;gning","udviklingsmetoder/informationssogning.htm","Informations-<br>s&oslash;gning","");

    menuObj.addleaf("Probleml&oslash;sning","udviklingsmetoder/problemlosning.htm","Probleml&oslash;sning","");

        menuObj.addleaf("Metoder til at<br> udvikle arbejdsmilj&oslash;et","udviklingsmetoder/metodertilarbejdsmoljoet.htm","Metoder til at<br> udvikle arbejdsmilj&oslash;et","");

        menuObj.addleaf("Virksomhedens<br> m&aring;l,rammer og<br> politikker","udviklingsmetoder/virksomhedensmalrammerpolitikker.htm","Virksomhedens<br> m&aring;l,rammer og<br> politikker","");

        menuObj.addleaf("P&aring;virkning","udviklingsmetoder/pavirkningmetoder.htm","P&aring;virkning","");

        menuObj.addleaf("Formidling","udviklingsmetoder/formidlingmetoder.htm","Formidling","");

        menuObj.addleaf("Overv&aring;gning og kontrol<br> af arbejds-<br>forholdene","udviklingsmetoder/overvagningkontrolarbejdsforhold.htm","Overv&aring;gning og kontrol<br> af arbejdsforholdene","");

        menuObj.addleaf("Instruktion","udviklingsmetoder/instruktion.htm","Instruktion","");

        menuObj.addleaf("Risiko og ulykkesanalyse","udviklingsmetoder/risikoulykkeanalyse.htm","Risiko og ulykkesanalyse","");

        menuObj.addleaf("Arbejdsmilj&oslash;-<br>projekter","udviklingsmetoder/arbejdsmiljoprojekter.htm","Arbejdsmilj&oslash;-<br>projekter","");

        menuObj.addleaf("Hvordan etableres en sikkerheds- organisation?","udviklingsmetoder/siohvordan.htm","Hvordan etableres en sikkerhedsorganisation?","");

        menuObj.addleaf("Samarbejdet i sikkerheds<br>gruppen","udviklingsmetoder/samarbsikgruppen.htm","Samarbejdet i sikkerhedsgruppen","");

menuObj.nodeend();

menuObj.nodestart("Arbejdsmilj&oslash;emner","arbejdsmiljoemner/index.htm","Arbejdsmilj&oslash;emner","");

    menuObj.addleaf("Forebyggelses-<br>principper","arbejdsmiljoemner/forebyggelsesprincipper.htm","Forebyggelsesprincipper","");

    menuObj.addleaf("Arbejdsplads-<br>vurdering","arbejdsmiljoemner/arbejdspladsvurdering.htm","Arbejdspladsvurdering","");

        menuObj.addleaf("Retsregler og vejledninger","arbejdsmiljoemner/retsreglervejledninger.htm","Retsregler og vejledninger","");

        menuObj.addleaf("Ergonomi","arbejdsmiljoemner/ergonomi.htm","Ergonomi","");

        menuObj.addleaf("Kemi","arbejdsmiljoemner/kemi.htm","Kemi","");

        menuObj.addleaf("Biologiske forhold","arbejdsmiljoemner/biologiskeforhold.htm","Biologiske forhold","");

        menuObj.addleaf("Indeklima","arbejdsmiljoemner/indeklima.htm","Indeklima","");

        menuObj.addleaf("St&oslash;j","arbejdsmiljoemner/stoj.htm","St&oslash;j","");

        menuObj.addleaf("Ensidigt gentaget arbejde","arbejdsmiljoemner/ensidigtgentagetarbejde.htm","Ensidigt gentaget arbejde","");

        menuObj.addleaf("Psykisk arbejds-<br>milj&oslash;","arbejdsmiljoemner/psykiskarbejdsmiljo.htm","Psykisk arbejdsmilj&oslash;","");

        menuObj.addleaf("Psykisk f&oslash;rste-<br>hj&aelig;lp","arbejdsmiljoemner/psykiskforstehjalp.htm","Psykisk f&oslash;rstehj&aelig;lp","");

        menuObj.addleaf("F&oslash;rstehj&aelig;lp","arbejdsmiljoemner/forstehjalp.htm","F&oslash;rstehj&aelig;lp","");

        menuObj.addleaf("Certificering","arbejdsmiljoemner/certificering.htm","Certificering","");

        menuObj.addleaf("Sikkerheds-<br>gruppens opgaver","arbejdsmiljoemner/sikkerhedsgruppensopgaver.htm","Sikkerhedsgruppens opgaver","");

        menuObj.addleaf("Holdninger til arbejdsmilj&oslash;","arbejdsmiljoemner/holdningerarbejdsmiljo.htm","Holdninger til arbejdsmilj&oslash;","");

        menuObj.addleaf("Kriterier for godt arbejdsmilj&oslash;","arbejdsmiljoemner/kriteriergodtarbejdsmiljo.htm","Kriterier for godt arbejdsmilj&oslash;","");

        menuObj.addleaf("Ansvar og straf","arbejdsmiljoemner/ansvarstraf.htm","Ansvar og straf","");

        menuObj.addleaf("Pligter og rettig-<br>heder ","arbejdsmiljoemner/pligterrettighederarbejdsmiljoloven.htm","Pligter og rettigheder efter arbejdsmilj&oslash;loven","");

        menuObj.addleaf("Hvorn&aring;r skal man have en<br />sikkerheds-<br />organisation?","arbejdsmiljoemner/SIOhvornar.htm","Hvorn&aring;r skal man have en sikkerhedsorganisation?","");

        menuObj.addleaf("Den almindelige sikkerheds- organisation","arbejdsmiljoemner/almideligSIO.htm","Den almindelige sikkerhedsorganisation","");

        menuObj.addleaf("Sikkerhedsud-<br>valgets opgaver","arbejdsmiljoemner/sikkerhedsudvalgetsopgaver.htm","Sikkerhedsud-<br>valgets opgaver","");

        menuObj.addleaf("Sikkerheds- organisationen - virksomhedsaftale","arbejdsmiljoemner/SIOvirksomhedsaftale.htm","Sikkerhedsorganisationen - virksomhedsaftale","");

        menuObj.addleaf("Arbejdsmilj&oslash;<br>certifikat","arbejdsmiljoemner/arbejdsmiljocertifikat.htm","Arbejdscertifikat","");

        menuObj.addleaf("Arbejdsmilj&oslash;<br>ledelse","arbejdsmiljoemner/arbejdsmiljoledelsen.htm","Arbejdsmilj&oslash;ledelse","");

        menuObj.addleaf("Gravide og<br>ammende","arbejdsmiljoemner/gravideammende.htm","Gravide og ammende","");

        menuObj.addleaf("R&aring;dgivningsp&aring;bud","arbejdsmiljoemner/radgivningspabud.htm","R&aring;dgivningsp&aring;bud","");

        menuObj.addleaf("Screening","arbejdsmiljoemner/screening.htm","Screening","");

        menuObj.addleaf("Smileys","arbejdsmiljoemner/smileys.htm","Smileys","");

        menuObj.addleaf("Sygefrav&aelig;r","arbejdsmiljoemner/sygefravar.htm","Sygefrav&aelig;r","");

        menuObj.addleaf("Unge under 18","arbejdsmiljoemner/under18.htm","Unge under 18","");

menuObj.nodeend();

/**********************************************************************************************

    © Copyright Itai 2002

    Initial setup of menu parameters:

        menuObj.setClosedNodeMarker() : sets visual marker for closed node.

        menuObj.setOpenNodeMarker() :     sets visual marker for open node.

        menuObj.setLeafMarker() :    sets visual marker for leaf.

        menuObj.setLeafTarget() :     sets the default target for leaf links(this can be

                                    overridden in the individual leaf setup).

        menuObj.setAutoCollapse() : sets if nodes shall collapse when another (not sub) node is clicked.

                                    values are:

                                        true - nodes will collapse.

                                        false - nodes will stay open.

        menuObj.setDivSize() :    resizes menu background div to fit host frame.

        window.onresize = menuObj.setDivSize :     pointer to resize menu background div

                                                when host frame is resized.

    Additional styling:

            see tu_menu_left.css

************************************************************************************************/

menuObj.setClosedNodeMarker("&nbsp;&nbsp;");

menuObj.setOpenNodeMarker("&nbsp;&nbsp;");

menuObj.setLeafMarker("&nbsp;&nbsp;");

menuObj.setLeafTarget("main");

menuObj.setAutoCollapse(true);

menuObj.setDivSize();

menuObj.paintmenu();

window.onresize = menuObj.setDivSize;

--------------------------------------------------

og her kommer itaimenuobject

/**********************************************************************************************

        &copy; Copyright Itai 2002

        File:    menu.html

        Content:     Javascript js file Imports.

                    HTML elements to contain and support the menu.

        Styling:

                see itaijsmenu.js

        Additional styling:

                see tu_menu_left.css

    **********************************************************************************************/

    /**********************************************************************************************

        &copy; Copyright Itai 2002

        Security functions :

            document.oncontextmenu = lock : pointer for event handler.

                                            Prevents users from viewing code.

            window.onload = checkframeset : Prevents users from executing 'deep' links.

    **********************************************************************************************/

    document.oncontextmenu = lock;

    window.onload = checkframeset;

    function lock() {

      event.cancelBubble = true;

      event.returnValue = false;

    }

    function checkframeset() {

      if (window.parent.frames.length < 3) {

        window.location = "default.htm";

      }

    // security functions end.

/**********************************************************************************************

    © Copyright Itai 2002

    Do Not Alter This File.

    File:    itaimenuobject.js

    Content: Javascript objects for creating and displaying the menu

**********************************************************************************************/

// Node objekt

function MenuNode(id,titel,url){

    var nodeid;

    var nodetitel = "";

    var pos = -1;

    var nodeurl = "";

    // array med menupunkter

    var innerarray = new Array();

    // set the parameters

    setId(id);

    setTitel(titel);

    setUrl(url);

    // Public Method Pointers

    this.getId = getId;

    this.getTitel = getTitel;

    this.isNode = isNode;

    this.addItem = addItem;

    this.next = next;

    this.reset = reset;

    this.getItem = getItem;

    this.getUrl = getUrl;

    // Public methods

    function getId(){return nodeid;}

    function getTitel(){return nodetitel;}

    function setId(paramid){nodeid = paramid;}

    function setTitel(paramtitel){nodetitel = paramtitel;}

    function setUrl(paramurl){nodeurl = paramurl;}

    function getUrl(){return nodeurl;}

    function isNode(){return true;}

    function addItem(item){

        innerarray[innerarray.length] = item;

    }

    function next(){

        pos++;

        if(pos < innerarray.length){

            return true;

        }else{

            return false;

        }

    function getItem(){

        return innerarray[pos];

    }

    function reset(){

        pos = -1;

    }

// Leaf objekt

function MenuLeaf(id,titel,url,motext,target){

    var leaftitel;

    var leafurl;

    var leaftarget;

    var leafmotext;

    var leafid;

    // set the parameters

    setLeafId(id);

    setTitel(titel);

    setUrl(url);

    setMoText(motext);

    setTarget(target);

    // Public Method Pointers

    this.getId = getId;

    this.getTitel = getTitel;

    this.getUrl = getUrl;

    this.getMoText = getMoText;

    this.getTarget = getTarget;

    this.isNode = isNode;

    // private methods

    function setLeafId(paramid){leafid = paramid;}

    function setTitel(paramtitel){leaftitel = paramtitel;}

    function setUrl(paramurl){leafurl = formaturl(paramurl);}

    function setMoText(parammotext){leafmotext = parammotext;}

    function setTarget(paramtarget){leaftarget = paramtarget;}

    function formaturl(paramurl){

        if(paramurl.substr(0,3) == "www"){

            paramurl = "http://" + paramurl;

        }

        return paramurl;

    }

    // Public methods

    function getId(){return leafid;}

    function getTitel(){return leaftitel;}

    function getUrl(){return leafurl;}

    function getMoText(){return leafmotext;}

    function getTarget(){return leaftarget;}

    function isNode(){return false;}

}

// Itai Menu Objekt

function MenuObject(basetabnavn,instansnavn){

    var nodeid = 1000;

    var leafid = 100;

    var baseNode = new MenuNode(1000,"top");

    var steparray = new Array();

    var curNode = baseNode;

    var instnavn = instansnavn;

    var basetab = document.getElementById(basetabnavn);

    var leaftarget = "";

    var lastclicked = null;

    var lastclickednode;

    var opennodemarker = "-";

    var closednodemarker = "+";

    var leafmarker = "&nbsp;";

    var level = 0;

    var autocollapse = true;

    // Public Method Pointer

    this.nodestart = nodestart;

    this.nodeend = nodeend;

    this.addleaf = addleaf;

    this.setDivSize = setDivSize;

    this.paintOpen = paintOpen;

    this.paintmenu = paintmenu;

    this.opennode = opennode;

    this.closenode = closenode;

    this.mousenode = mousenode;

    this.mouseleaf = mouseleaf;

    this.linkto = linkto;

    this.nodelinkto = nodelinkto;

    this.setLeafTarget = setLeafTarget;

    this.getLeafTarget = getLeafTarget;

    this.getOpenNodeMarker = getOpenNodeMarker;

    this.getClosedNodeMarker = getClosedNodeMarker;

    this.setOpenNodeMarker = setOpenNodeMarker;

    this.setClosedNodeMarker = setClosedNodeMarker;

    this.setLeafMarker = setLeafMarker;

    this.getLeafMarker = getLeafMarker;

    this.getMenu = getMenu;

    this.getBaseNode = getBaseNode;

    this.setAutoCollapse = setAutoCollapse;

    this.isAutoCollapse = isAutoCollapse;

    // Start på en node

    function nodestart(nodename,nodeurl){

        nodeid++;

        newnode = new MenuNode(nodeid,nodename,nodeurl);

        curNode.addItem(newnode);

        steparray[steparray.length] = curNode;

        curNode = newnode;

    }

    function addleaf(leafname,leafurl,leafmotext,leaftarget){

        leafid++;

        newleaf = new MenuLeaf(leafid,leafname,leafurl,leafmotext,leaftarget);

        curNode.addItem(newleaf);

    }

    // slut på en node

    function nodeend(){

        curNode = steparray[steparray.length -1];

        tmparray = new Array();

        for(i=0;i<steparray.length-1;i++){

            tmparray[i] = steparray[i];

        }

        steparray = tmparray;

    }

    // åbn menu på spec leaf

    function paintOpen(nodearr,lid){

        // tøm menu

        level = 0;

        while(basetab.rows.length != 0){

            basetab.deleteRow(0);

        }

        paintOpenNode(baseNode,basetab,nodearr,lid)

    }

    function paintOpenNode(nodeitem,tab,keyarr,leid){

        nodeitem.reset();

        while(nodeitem.next()){

            tmpitem = nodeitem.getItem();

            r = tab.insertRow(-1);

            cdummy = r.insertCell(-1);

            c = r.insertCell(-1);

            if(tmpitem.isNode()){

                if(keyarr[level] == tmpitem.getId()){

                    if(keyarr.length == level+1){

                        c.innerHTML = "<table id='"+tmpitem.getId()+"'><tr><td><span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".closenode(event);'>"+menuObj.getOpenNodeMarker()+"</span></td><td><span class='itainodeclicked' onclick='"+instnavn+".closenode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

                        try{lastclickednode.className = "itainode";}catch(e){}

                        //alert(c.firstChild.rows[1]);

                        //lastclickednode = c.firstChild.rows[1].firstChild;

                        //alert(c.firstChild.tagName);

                    }else{

                        c.innerHTML = "<table id='"+tmpitem.getId()+"'><tr><td><span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".closenode(event);'>"+menuObj.getOpenNodeMarker()+"</span></td><td><span class='itainode' onclick='"+instnavn+".closenode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

                    }

                    level++;

                    paintOpenNode(tmpitem,c.firstChild,keyarr,leid);

                }else{

                    c.innerHTML = "<table id='"+tmpitem.getId()+"'><tr><td><span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".opennode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+menuObj.getClosedNodeMarker()+"</span></td><td><span class='itainode' onclick='"+instnavn+".opennode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

                }

            }else{

                if(tmpitem.getId() == leid){

                    c.innerHTML = "<table><tr><td class='itaileafspacer'>"+menuObj.getLeafMarker()+"</td><td><span id='"+tmpitem.getId()+"' class='itaileafclicked' title='"+tmpitem.getMoText()+"' onclick='"+instnavn+".linkto(event,\""+tmpitem.getUrl()+"\",\""+tmpitem.getTarget()+"\");'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

                    try{lastclicked = c.firstChild.rows(0).cells(1).firstChild;}catch(e){}

                }else{

                    c.innerHTML = "<table><tr><td class='itaileafspacer'>"+menuObj.getLeafMarker()+"</td><td><span id='"+tmpitem.getId()+"' class='itaileaf' title='"+tmpitem.getMoText()+"' onmouseover='"+instnavn+".mouseleaf(event);' onmouseout='"+instnavn+".mouseleaf(event);' onclick='"+instnavn+".linkto(event,\""+tmpitem.getUrl()+"\",\""+tmpitem.getTarget()+"\");'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

                }

    //

    //tegn menuen

    function paintNode(nodeitem,tab){

        nodeitem.reset();

        while(nodeitem.next()){

            tmpitem = nodeitem.getItem();

            r = tab.insertRow(-1);

            cdummy = r.insertCell(-1);

            c = r.insertCell(-1);

            if(tmpitem.isNode()){

                c.innerHTML = "<table id='"+tmpitem.getId()+"'><tr><td><span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".opennode(event);'>"+menuObj.getClosedNodeMarker()+"</span></td><td><span class='itainode' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);' onclick='"+instnavn+".opennode(event);'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

            }else{

                c.innerHTML = "<table><tr><td class='itaileafspacer'>"+menuObj.getLeafMarker()+"</td><td><span id='"+tmpitem.getId()+"' class='itaileaf' title='"+tmpitem.getMoText()+"' onmouseover='"+instnavn+".mouseleaf(event);' onmouseout='"+instnavn+".mouseleaf(event);' onclick='"+instnavn+".linkto(event,\""+tmpitem.getUrl()+"\",\""+tmpitem.getTarget()+"\");'>"+tmpitem.getTitel()+"</span></td></tr></table>";

            }

    function setDivSize(){

        d = basetab.parentNode;

        //d.style.width = d.parentNode.offsetWidth-2;

        //d.style.height = d.parentNode.offsetHeight-2;

    }

    function paintmenu(){

        paintNode(baseNode,basetab);

    }

    function loadNodeUrl(id,node){

        node.reset()

        while(node.next()){

            tmpnode = node.getItem();

            if(tmpnode.isNode()){

                if(tmpnode.getId() == id){

                    nodelinkto(tmpnode);

                }else{

                    loadNodeUrl(id,tmpnode);

                }

    function findnode(id,node,tab){

        node.reset()

        while(node.next()){

            tmpnode = node.getItem();

            if(tmpnode.isNode()){

                if(tmpnode.getId() == id){

                    paintNode(tmpnode,tab);

                }else{

                    findnode(id,tmpnode,tab);

                }

function opennode(e){

    clickedelem = e.target || e.srcElement;

    tabelem = clickedelem;

    while(tabelem.tagName != "TABLE"){

        tabelem = tabelem.parentNode;

    }

    findnode(tabelem.id,baseNode,tabelem);

    tabelem.rows[0].cells[0].innerHTML = "<span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".closenode(event);'>"+menuObj.getOpenNodeMarker()+"</span>";

    tabelem.rows[1].cells[0].innerHTML = "<span class='itainode' onclick='"+instnavn+".closenode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+tabelem.rows[1].firstChild.innerHTML+"</span>";

    if(menuObj.isAutoCollapse()){

        arr = getPathArray(tabelem);

        paintOpen(arr,"");

    }

    loadNodeUrl(tabelem.id,baseNode);

}

function getPathArray(tabelem){

        arr = new Array();

        found = false;

        pos = -1;

        loopelem = tabelem;

        while(!found){

            try{

                loopelem = loopelem.parentNode;

                if(loopelem.tagName == "TABLE"){

                    if((loopelem.id!="")&&(loopelem.id!="undefined")&&(loopelem.id!=null)){

                        if(loopelem.id != basetab.id){

                            arr[arr.length] = loopelem.id;

                        }else{

                            found = true;

                        }

            }catch(e){alert(e);found = true;}

        }

        arr.reverse();

        if((tabelem.id != "")&&(tabelem.id != "null")&&(tabelem.id != "undefined")){

            arr[arr.length] = tabelem.id;

        }

        return arr;

}

function closenode(e){

    elem = e.target || e.srcElement;

    while(elem.tagName != "TABLE"){

        elem = elem.parentNode;

    }

    while(elem.rows.length > 1){

        elem.deleteRow(elem.rows.length-1);

    }

    elem.rows[0].cells[1].firstChild.innerHTML = "<span class='itainode' onclick='"+instnavn+".opennode(event);' onmouseover='"+instnavn+".mousenode(event);' onmouseout='"+instnavn+".mousenode(event);'>"+elem.rows[0].cells[1].firstChild.innerHTML+"</span>";

    elem.rows[0].cells[0].firstChild.innerHTML = "<span class='itainodespacer' onclick='"+instnavn+".opennode(event);'>"+menuObj.getClosedNodeMarker()+"</span>";

}

function mousenode(e){

    elem = e.target || e.srcElement;

    if((elem.className != "itainodespacer") && (elem.className != "itainodeclicked")){

        if(e.type=="mouseover"){

            elem.className = "itainodemover";

        }else if(e.type == "mouseout"){

            elem.className = "itainode";

        }

function mouseleaf(e){

    elem = e.target || e.srcElement;

    if(e.type=="mouseover"){

        elem.className = "itaileafmover";

    }else if(e.type == "mouseout"){

        elem.className = "itaileaf";

    }

function nodelinkto(node){

    if(node.getUrl() != ""){

        var target = ""; //TODO tag nodetarget fra node

        if((target == "") || (target == "undefined")){

            target = menuObj.getLeafTarget();

        }

        //eval("parent."+target+".location.href = '"+url+"'");

        document.getElementById('submitter').target = target;

        document.getElementById('submitter').action = node.getUrl();

        document.getElementById('submitter').submit();

    }

function linkto(e,url,target){

    elem = e.target || e.srcElement;

    elem.className = "itaileafclicked";

        try{

            if(lastclicked != elem){

                lastclicked.className = "itaileaf";

            }

        }catch(e){}

    tabelem = elem;

    if(menuObj.isAutoCollapse()){

        while(tabelem.tagName != "TABLE"){

            tabelem = tabelem.parentNode;

        }

        arr = getPathArray(tabelem);

        paintOpen(arr,elem.id);

    }

    lastclicked = elem;

    if((target == "") || (target == "undefined")){

        target = menuObj.getLeafTarget();

    }

    //eval("parent."+target+".location.href = '"+url+"'");

    document.getElementById('submitter').target = target;

    document.getElementById('submitter').action = url;

    document.getElementById('submitter').submit();

}

// Styring af default target start

    function setLeafTarget(targetstring){

        this.leaftarget = targetstring;

    }

    function getLeafTarget(){

        return this.leaftarget;

    }

// Styring af default target slut

// Styring af åben og luk markører

    function setOpenNodeMarker(mrkstr){

        this.opennodemarker = mrkstr;

    }

    function getOpenNodeMarker(){return this.opennodemarker;}

    function setClosedNodeMarker(mrkstr){

        this.closednodemarker = mrkstr;

    }

    function getClosedNodeMarker(){return this.closednodemarker;}

    function setLeafMarker(mrkstr){

        this.leafmarker = mrkstr;

    }

    function getLeafMarker(){return this.leafmarker;}

    function getMenu(){return this;}

    function getBaseNode(){return baseNode;}

    function setAutoCollapse(flag){this.autocollapse = flag;}

    function isAutoCollapse(){return this.autocollapse;}

//

}// Slut Itai menu Object
Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 13:54 #3
Men de to filer har jeg slet ikke pillet ved...
Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 14:06 #4
Men det underlige er, at jeg godt kan køre det lokalt fra min pc. Dog kommer den der sikkerhedsadvarsel først om man vil tillade blokeret indhold - hvis man accepterer kommer menuen fint frem...

jeg er i vildrede... ;-)
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2008 - 16:12 #5
kan jeg få webadressen
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2008 - 16:14 #6
flyt evt. disse 2 op lige under <head>

<script type="text/javascript" src="menu/itaimenuobject.js">void(0);</script>

  <script type="text/javascript" src="menu/itaijsmenu.js">void(0);</script>
Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 16:33 #7
Hvis jeg følger dit forslag får jeg følgende fejl:
document.getElementById(...) er null eller ikke et objekt

Du må gerne få webadressen, jeg vil dog af hensyn til min arbejdsgiver ikke skrive den her, så hvis jeg må sende den til din mailadresse, ville det være fint.
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2008 - 17:52 #8
ok så prøv at flytte dem til lige under <body>
Avatar billede hanne_e Nybegynder
07. januar 2008 - 18:09 #9
samme fejl: document.getElementById(...) er null eller ikke et objekt

Men altså - det har jo virket på et tidspunkt - kan det være noget med nogle opdateringer til exploreren ellers sådan noget? Så sikkerhedsindstillinger måske blokerer? Det undrer mig at filen virker lokalt - og i øvrigt virker i IE7 og FF...
Avatar billede w13 Novice
07. januar 2008 - 18:37 #10
Jeg tror, de skal rykkes tilbage, hvor de oprindeligt var. Ellers bli'r de kørt, inden elementer, som de arbejder med, er loadede.

(Fjern i øvrigt lige void(0); de 2 steder på din hovedside - de gør absolut intet. Og hvis de _gør_ noget, er det at lave fejl.)

Det virker som om, at selvom du kører den fil først, hvor MenuObject bliver defineret, så kender den næste js-fil ikke MenuObject. Jeg ville foreslå, at du slår filerne sammen til en. Altså først koden fra itaimenuobject.js og dernæst koden fra itaijsmenu.js til én fil.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
08. januar 2008 - 12:32 #11
Det hjælper ikke at fjerne void og slå det sammen til én fil - jeg får stadig samme fejl.

Men hvordan kan det være jeg ikke får fejl lokalt? Efter at have godkendt sikkerhedsadvarslen? Kan der være sket en ændring i explorer 6 - for som sagt så har det jo virket på denne måde før... Med to filer og scriptet i den rækkefølge osv....
Avatar billede hanne_e Nybegynder
08. januar 2008 - 12:40 #12
Neeeej nu virker det ;-)
Jeg splittede filen op i 2 igen og uploadede dem påny. Jeg aner ikke hvad der har gjort udslaget, men nu virker det i hvert fald.

Men 1000 tak fordi I kiggede på det!
Avatar billede w13 Novice
08. januar 2008 - 13:04 #13
Det var da godt. =) Så opret selv et svar og accepter det. Så får du pointene igen og spørgsmålet lukkes.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
08. januar 2008 - 13:07 #14
Oki - det vil jeg gøre. Pyha - man får lidt stress når det sådan ikke virker og man ikke ved hvorfor - så man jo heller ikke kan fixe det...

Jeg er i hvert fald glad for at I findes og gider hjælpe!
Avatar billede hanne_e Nybegynder
08. januar 2008 - 13:07 #15
svar...