Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 09:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbinde til Windows share fra Xubuntu

Hej.

Vi skal have kopieret nogle filer fra en Xubuntu maskine til vores Windows Server, da vi skal have xubuntu maskinen ominstalleret. Det her er en engangsforestilling, så vil helst ikke ud i det helt store show. Er der en nem måde at gøre dette på?

Jeg er ikke den store unix/linux haj, så i må lige bære over med mig :).

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 10:51 #1
Den absolut letteste måde er at gøre det via SSH
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2008 - 10:53 #2
http://www.helgec.dk/livecd.html  klik på linket "Sådan overføres filer til en anden computer via netværk med SSH"
Avatar billede lassebm Nybegynder
07. januar 2008 - 11:03 #3
Du kan evt tilgå de delte mapper på windows serveren direkte fra xubuntu maskinen...
( http://cri.ch/linux/docs/sk0001.html )
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 11:55 #4
I får mange tak. Jeg brugte din metode, Heldec, så hvis du smider et svar så er der point på vej til dig.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2008 - 12:17 #5
Det gør jeg gerne