Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan boot'er jeg op på min mac -

med extern HDD.. hvad skal jeg trykke.. for at den finder Harddisk'en.
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:21 #1
Har mit os liggende som en dmg fil.. er det okey?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:33 #2
du skal have lavet dig en DVD med denne fil . . .
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:38 #3
det går ikke da den er på 7GB.. har kun alm. dvd brænder..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:51 #4
Ja. Det er 2 skiver . . .
-eller har du evt en ekstern harddisk - kan du lægge filen på denne . . .

Hvorfor du ikke har en original forstår jeg naturligvis ikke!
-det forenkler jo det hele en del.
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 13:58 #5
Ja det ville være meget nemmere.. men de er blevet væk :o(... men har kopien liggende på en ekstern harddisk... men hvilke tastater skal jeg trykke ned for at den prøvre at boote fra den?
Avatar billede xperimentet Nybegynder
06. januar 2008 - 14:41 #6
Opretter nyt spørgsmål.. da der ikke kom noget ud af det her..
Avatar billede sd8220 Seniormester
06. januar 2008 - 15:20 #7
Hejsa
Du skal trykke på den tast, der ligner et sporskifte, og som også  kaldes [ALT] ;)
Så får du et billede op under opstart, der viser dig, hvilke enheder (diske/partitioner), der kan bootes fra.

Det gælder altså hvis du har en nyere Mac, og det går jeg ud fra, når du skriver, at dine systemkopier fylder 7 Gb ;)

Snakkede vi gamle Macer med SCSI-diske, er metoden en anden. Og  for den nysgerriger: man trykker [æble]+[alt]+[backspace]+[#), hvor # er det scsi-id, man ønsker at boote fra.
Svarer også lige på dit nye spørgsmål; mon ikke, du skal være tålmodig aht at få svar? ;)